A holland királyi légitársaság minden Amszterdamból induló járatát teljesítő repülőgépébe legalább fél százalék arányban fenntartható kerozint (SAF) tölt mostantól, ennek költsége miatt az út hosszától és a foglalt utazási osztálytól függően 1-12 eurót számol fel jegyenként – közölte a cég.
A KLM vállalati és áruszállítási SAF-programjának köszönhetően a holland légitársaságnak már most is jelentős részesedése van a fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagok piacán, de jelentős fejlődési potenciál mutatkozik ezen a téren.
Ennek érdekében a vállalat úgy döntött, hogy minden Amszterdamból induló repülőgépébe legalább fél százalékos arányban tölt fenntartható kerozint. Ennél jelentősen nagyobb arány kiszolgálásához az előállítástól a szállításon át a kiszolgálásig minden résztvevőnek szorosan együtt kell dolgoznia és stratégiát kell rá alkotni.
Január elsején Franciaország kötelező SAF-keverést vezetett be, és bár Hollandiában nincs ilyen szabályozás, a KLM a Párizsi Klímaegyezménnyel összhangba hozott célok elérése érdekében úgy döntött, önkéntesen vállalja az alternatív üzemanyag eddiginél nagyobb mértékű használatát.
A KLM által vásárolt fenntartható kerozin a teljes életciklusra vetítve legalább 75 százalékkal képes a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni a hagyományos tüzelőanyaghoz képest, ezért rendkívül fontos a használata. Mivel előállítása korlátozott, ezért négyszer annyiba kerül, mint a normál kerozin.
A fél százalékos keverés plusz költséget jelent, a KLM ezért az út hosszától és a foglalt utazási osztálytól függően 1-12 eurót számol fel jegyenként.
A rövidtávú, turista osztályú jegyek esetében 1 euró a plusz költség, míg 12 eurót a hosszútávú, üzleti osztályú utasok fizetnek. Ezt a foglalási rendszer automatikusan a jegy árához adja, így minden utas hozzájárul újabb mennyiség vásárlásához, mivel a befolyó összeget kizárólag alternatív kerozin vásárlására fordítja a társaság.
Azok, akik ennél is többet akarnak segíteni, a CO2ZERO program révén nagyobb mennyiség vásárlását is támogathatják a karbonkibocsátás kompenzálásával.
A KLM 2011-ben a világ első légitársaságaként teljesített kevert üzemanyaggal kereskedelmi járatot, tavaly februárban pedig szintetikus kerozinnal repült egyik gépe. A holland vállalat használt sütőolajból vagy faipari melléktermékekből előállított üzemanyagot vásárol, a fél százalékos keveréshez szükséges mennyiséget már lekötötte.