2018 áprilisában áll kereskedelmi forgalomba a brazil Embraer repülőgépgyártó új generációs hajtóművekkel felszerelt regionális típusa, az E190-E2.

Forrás: Embraer

Az indító légitársaság amint arról már korábban is beszámoltunk, a Widerøe norvég regionális légitársaság lesz.

A Widerøe három E190-E2 repülőgépre rendelkezik kötelező érvényű megrendeléssel, további 12 példányra pedig vételi joggal.

A repülőgépek 114 székes változatban kerülnek a légitársasághoz, a rendelés értéke listaáron számolva 873 millió dollár, ha az opciókat is beleszámoljuk.

Az átadás időpontját hivatalosan John Slattery, Embraer Commercial Aviation elnök-vezérigazgatója jelentette be egy Athénban, regionális légitársaságok számára megrendezett konferencián.

Amint arról korábban beszámoltunk, a brazil Embraer repülőgépgyár új generációs hajtóművekkel felszerelt E190-E2 regionális repülőgépe 2016 májusában emelkedett először a levegőbe. A szűzrepülésre az előzetesen tervezett időpontnál mintegy egy hónappal előbb került sor, azt a gyártó csak 2016 második félévére tervezte eredetileg. A gyártó sikeresnek minősítette a szűzrepülést, melynek során a repülőgép az elvárt paramétereknek megfelelően viselkedett, még 41.000 láb magasságban és Mach 0.82 utazósebesség mellett is. Az E190-E2 berepülési programját négygépes teszt-flottával hajtja végre az Embraer.

Az Embraer E190-E2 típust kizárólag a Pratt & Whitney PW1900G hajtóművével lehet vásárolni. Ez a hajtómű ugyanannak az új generációs Pratt & Whitney PW1000G “geared turbofan” hajtóműcsaládnak a tagja, mellyel az A320neo repülőgépek és a rivális Bombardier CSeries repülőgépek is fel vannak szerelve.

Forrás: Embraer

Az E2 repülőgép-család a brazil gyártó EJet típusának jelentős mértékben megújított változata, az új generációs hajtóművek mellett számos újítást hajtott végre a gyártó a típuson, hogy versenyben maradjon első sorban a CSeriessel és majd az új kihívókkal a kínai Comac C919 és a japán MRJ-vel szemben. A típuscsalád legnagyobb tagja ugyanakkor konkurense lehet az A320neo és a 737 MAX családok rövidebb törzsű verzióinak is.

Az E2 család három típusból fog állni, a legrövidebb törzsű E175-E2-ből, az elsőként levegőbe emelkedő E190-E2-ből és a hosszított törzsű E195-E2-ből.

A típuscsalád legnagyobb tagjával, az E195-E2-vel kapcsolatban tavaly év elején jelentette be az Embraer, hogy a típus maximális felszállósúlyát 2 tonnával, a maximális hatótávolságát pedig 450 tengeri mérfölddel megnövelik. A repülőgép szárnyfesztávja szintén megnő, mintegy 1,4 méterrel lesz szélesebb az eredeti tervekhez képest.

A Wideroe légitársaság 1934-óta repül, jelenleg 41 gépes flottájukban csak Bombardier Q400-asok vannak, köztük a Malév egykori flottájának tagjai közül hárman is (HA-LQA, HA-LQC, HA-LQD). A cég honlapján a 2014-es üzleti beszámoló a legfrissebb, ami elérhető, e szerint 3,8 milliárd norvég korona (430 millió euró) árbevétel mellett 234 millió korona (27 millió euró) üzemi és 6,7 millió euró adózott nyereséggel zárták.