Tárgyalásokat folytat az Emirates az európai repülőgépgyártóval az eddigi megrendelésein felül akár több mint húsz darab Airbus A380-as óriásgép beszerzéséről. A légitársaság egy ilyen, nagy volumenű meghosszabbíthatja a kétszintes, négyhajtóműves típus életciklusát.

Forrás: Emirates | © AIRportal.hu

Forrás: Emirates

Éppen a napokban számoltunk be arról, hogy Didier Evrard az Airbus programokért felelős alelnökének nyilatkozata szerint az Airbus azt fontolgatja, hogy új eladások híján tovább csökkenti az A380-as gyártósor kapacitásait.

A szakember közlése szerint a gyártó kevesebb mint havi egy, azaz éves szinten 12 darab alatti A380-ast készít el.

Az Emirates megrendelése a legjobbkor jöhet az Airbusnak, ugyanis az európai gyártó elnökének korábbi nyilatkozata szerint akkor kell tovább csökkenteni a gyártást, ha idén év végéig nem érkezik új megrendelés a típusra, mivel már 2019-ben is vannak eladatlan gyártási slotok.

A gyártókapacitás további csökkentése esetén az Airbusnak azonban újabb költségcsökkentő lépéseket kellene végrehajtania, hogy fenntartható maradjon a program, azaz ne forduljon veszteségbe minden egyes átadott A380-as gép legyártása.

Bár a Bloomberg információi szerint a tárgyalások még kezdeti szakaszban vannak, a listaárakon számítva 8,7 milliárd amerikai dolláros megrendelés mentőövet jelenthet az A380-as programnak és néhány éve levegőhöz juttatja a gyártót.

A felek egyelőre nem fedték fel, hogy pontosan hány darab óriásgépet rendelne az Emirates, de a hírügynökség meg nem nevezett forrásai szerint több mint 20 darabról egyeztetnek. A szerződés még idén év végéig aláírásra kerülhet és a repülőgépeket 2020-tól kezdené átadni a gyártó.

Az Emirates a megrendelés feltételéül szabhatja, hogy az Airbusnak vállalnia kell, hogy javít a típus hatékonyságán, illetve gazdasági mutatóin.

A hírügynökség információit az Airbus nem kívánta kommentálni, mondván nem számolnak be az ügyfeleikkel folytatott bizalmas tárgyalásokról, az Emirates pedig cáfolta, hogy jelen pillanatban a terveik között szerepelne újabb A380-asok beszerzése, de azt nem tagadták, hogy folyamatosan tárgyalnak a gyártókkal új repülőgépekről és a meglévő típusok továbbfejlesztéséről.

Forrás: Emirates | © AIRportal.hu

Forrás: Emirates


Az Emirates már most is az A380-as típus legnagyobb üzemeltetője a világon, flottájában jelenleg 95 darab szuperjumbo teljesít szolgálatot és a cégnek további 47 darabra van érvényes megrendelése. Az Emirates háromféle székezéssel üzemelteti a típust, A380-asaik háromosztályos elrendezésben 489 és 517, kétosztályos elrendezésben 615 utas szállítására képesek.

A következő években az Emirates első A380-as repülőgépeinek is lejár a lízingszerződése, a légitársaság jövőre határozhat arról, hogy meghosszabbítja-e ezen példányok bérletét, vagy a Singapore Airlines négy első A380-asához hasonlóan ezeket is megpróbálja majd a tulajdonos az igen gyenge keresletet mutató használt-piacon értékesíteni.

A légitársaság elnöke korábban azt nyilatkozta, hogy 200 darab új generációs hajtóművekkel felszerelt A380-ast vásárolnának, amennyiben a Rolls-Royce hajtóműgyártó és az Airbus belevágnának az A380neo néven emlegetett típus fejlesztésébe, inkább kisebb hatékonyságjavítási fejlesztésekben gondolkodnak (pl. több ülés, wingletek). Az Airbus azonban egyelőre más légitársaságok részéről mutatkozó kereslet hiányában nem kíván belevágni a típus továbbfejlesztésébe, noha az Emirates a jelek szerint egyelőre nem tett le róla.

MEGOSZTÁS