2015. november 20-tól a napi háromszori Budapest – London-Luton járaton debütál majd a menetrend szerinti forgalomban a Wizz Air hosszabb törzsű, A321-es típusú, a jelenlegi repülőgépeknél 7 méterrel hosszabb törzsű repülőgépe.
Megkezdődtek az új hangár építési munkálatai Ferihegyen
A Wizz Air 2013. októberében adta le első megrendeléseit a repülőgépgyár A320-családjának legnagyobb típusára az Airbus A321-re. A légitársaság a meglévő A320-as típusról szóló megrendeléseiből 26 példányt konvertált a keskenytörzsű család legnagyobb tagjára.
A légitársaság flottáját eddig teljes mértékben az Airbus A320-as típus alkotta, amely 180 utas befogadására képes. A bő hét méterrel hosszabb törzzsel rendelkező Airbus A321 maximális befogadóképessége – egy osztályos elrendezésben – 230 fő, amely így, járatonként akár ötven utassal nagyobb kapacitást jelent a légitársaság és az utazóközönség számára.
A London, Brüsszel, Eindhoven, Isztambul járatokon már idén találkozhatnak az utasok az A321-esekkel
Az AIRportal információi szerint az első A321-es október végén, vagy november elején érkezhet meg a cég budapesti bázisára a toulouse-i Airbus gyárból.
Az első A321-es 2015. november 20-tól váltja majd a menetrendben a naponta háromszor közlekedő Budapest – London-Luton járaton a jelenlegi, kisebb befogadóképességű A320-as gépeket. Egy-egy járaton várhatóan már ezt megelőzően is találkozhat az utazóközönség az új típussal.
A ch-aviation szaklap információi szerint a második gépet a Budapest – Brüsszel (Charleroi), Eindhoven, Isztambul járatokon használja majd a légitársaság napi rendszerességgel, december 16. után.
A harmadik A321-es február 26-tól kezdi meg működését és Stockholm (Skavsta), Tel Aviv, Alicante és Maastricht irányába fog közlekedni.
Az A321-esek már nem a jelenlegi rózsaszín-lila-fehér festésben érkeznek?
A Wizz Air Airbus A321-es repülőgépei várhatóan már a légitársaság új arculatának megfelelő festésben érkeznek majd a budapesti bázisra.
Az AIRportal 2014. decemberében írt arról, hogy arculatot válthat a Wizz Air, melynek keretében megváltozik a Wizz Air logója és a repülőgépeinek festése is. A lila szín helyett a kék fog dominálni a légitársaság arculatában a korábbi információk szerint.
Az iparágban már az ősz óta keringő, designváltásról szóló híreket a légitársaság nem cáfolta egy decemberi állásfoglalásában. A Wizz Air az első repülőgép átfestését és az új arculat bemutatását január elején azonban mégis elhalasztotta, információink szerint a 2015. február elején végrehajtott IPO, azaz a cég részvényeinek tőzsdei bevezetése miatt.
Az új arculat 1-2 hónapon belül, vagy legkésőbb az első A321-es repülőgép ősszel tervezett átvételekor kerülhet bemutatásra.