Kapacitásbővítést tervez jövőre az El Al a budapesti járaton, amelyet diszkontosított leányuk, az UP üzemeltet. Minderre azok után nyílik lehetőség, hogy megoldódott a korábban tapasztalt pilótahiány. Ha minden jól megy, akkor a cég új Dreamlinere Budapestre is ellátogathat.
Váradi János, az El Al magyarországi vezetője lapunknak nyilatkozva azt mondta, az idei évben nem változtattak a járatszámon a tavalyihoz képest, ezért utasforgalmuk is a tavalyihoz hasonlóan alakult. A járat kihasználtsága 90 százalék körül van, éves utasforgalmuk 140 ezerre várható.
Az évben a legnagyobb kihívást a pilótahiány okozta: Tel Avivból nem tudtak személyzetet biztosítani, ezért nem szálltak fel a gépek. A járatokat ezért először ad-hoc módon charter társaságokkal (Israir, Arkia) repülték, majd wet lease szerződést keretében a Travel Service-től béreltek gépet és személyzetet. Decembertől viszont újra az UP by El Al teljesít minden járatot.
Váradi János hangsúlyozta, hogy a gépek a földön és a levegőben is megkapták ugyanazt a biztonsági szolgáltatási színvonalat, amelyet az El Al gépei.
A budapesti járat, mivel jelentős nyereséget termel és jó az utasforgalom is, nagyobb kapacitást is elbír Váradi szerint, ennek egyetlen akadálya, hogy az El Alnak nincs elég gépe.
Ennek ellenére jövőre plusz egy járat érkezhet Budapestre, amely péntek naplemente előtt landol és szombaton naplemente után indul vissza Tel Avivba.
Jelenleg az El Al szombat kivételével napi két járatot üzemeltet Budapestre.
Az izraeli légitársaság várhatóan már 2017-ben átveszi a Boeingtől rendelt 16 darab Dreamliner első példányát, amellyel később Párizsba, Torontóba is repülnek majd menetrend szerinti járaton. A gép azonban gyakorló járaton Budapestre is ellátogathat, legalább is a magyar iroda kérte a központtól a gép beforgatását valamelyik budapesti járatra.