Átvette első Airbus A350-900-as repülőgépét az Air China. Ezzel Kína nemzeti légitársasága lett az első üzemeltetője a típusnak az országban.

A Rolls-Royce Trent XWB hajtóművekkel felszerelt repülőgépen háromosztályos elrendezésben 312 utas repülhet.

A fedélzeten 32 business, 24 premium economy és 256 turista osztályú ülést helyeztek el.

A légitársaság a kezdetekben belföldi útvonalakon, majd később nemzetközi járathálózatán is beveti majd az új generációs, európai gyártású, szélestörzsű típust.

Az Airbus A350-es repülőgépe Toulouse-ban az egyik tesztrepülés közben. (Fotó: AIRportal.hu)

Az Air China már jelenleg is 201 darab Airbust üzemeltet, melyből 142 darab az A320-as családba tartozó keskenytörzsű repülőgép, emellett pedig 59 darab A330-ast, utóbbi típus rövidebb, A330-200-as változatával jár a légitársaság Budapestre is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban beszámoltunk, a kínai hatóságok július végén adták ki az Airbus A350-es kereskedelmi forgalomba állításához szükséges engedélyeket. A típus következő kínai üzemeltetője a tervek szerint a csengtui Sichuan Airlines lesz, amelyik 2016-ban kötött szerződést az AerCap lízingcéggel három, míg az Air Lease Corp-al egy A350-900-as hosszútávú bérlésére vonatkozóan.

Ezt követően a A China Eastern Airlines és a China Southern Airlines veheti át 20-20 darab megrendelt A350-900-asiból az első példányokat, előbbi még idén szeptemberben, utóbbi pedig 2019-ben. A Hainan Airlines, amely két darab példányt bérel ki a brazil Azul Air flottájából, valamikor az idei év második felében kaphatja meg az új generációs kéthajtóműveseket. Egyes, meg nem erősített hírek szerint a legutóbbi 15 darabos A350-es megrendelés mögött is a Hainan-csoport áll, bár ez esetben a megrendelő kiléte egyelőre titkos.