A hosszabb törzsű A350-1000-es új kialakítású szárnyát kapta meg az A350-900-as is. A jobb aerodinamikai jellemzőkkel rendelkező és nagyobb (sharkletekkel) wingletekkel ellátott szárny üzemanyag-megtakarítást és hatótáv-növekedést hoz.
A tervek szerint júliusban adja át az Airbus az Iberia első A350-900-asát, az MSN219 gyártási sorszámú példányon debütál az A350-1000-estől örökölt újfajta szárny – írja a flightglobal.com portál.
A módosított kialakítás a felhajtóerő jobb eloszlását teszi lehetővé, ezzel a terhelés is másként jelentkezik a szerkezeten.
Az aerodinamikai finomításnak köszönhetően csökken az üzemanyag-fogyasztás és növekszik a hatótáv is.
További változtatás is van a gyártósoron, az Iberiáét megelőző, MSN216 gyártási sorszámú példánytól az újításokat természetesen minden új gép megkapja (ez utóbbi a Singapore-nál ősszel forgalomba álló, ultra hosszú hatótávú ULR variáns első darabja).
Az eredetileg titániumötvözetből készült ajtókereteket szénszálas anyagú váltja fel a súlycsökkentés érdekében. Emellett elvileg az új, nagyobb winglet is most debütál az Iberia gépén, a Leeham News szakblog korábbi értesülése szerint.
Elemzésük alapján a módosításokkal a nagyobb, 280 tonna maximális felszállótömegű A350-900-as hatótávolsága 325 utassal 8200 tengeri mérföldre (kb. 15200 kilométer) növekszik, ez százzal több az eddiginél. Emellett 1 százalékkal kisebb kerozinfogyasztás az eredménye a fejlesztésnek. (Az Iberiánál 348 székkel lesz berendezve a típus, három osztályon.)
A típus programjának marketingfőnöke, Francois Obe elmondta, hogy ezek a fejlesztések természetes velejárói a gyártási és folyamatos tesztelési folyamatnak.
Mint arról beszámoltunk, az Iberia a négyhajtóműves A340-600-asai leváltására szerez be 16 darab A350-900-ast, és várhatóan a New York-i járatán debütál a típus az idén nyáron.