Miután Párizsból és Londonból már működtet transzatlanti járatokat, Brüsszel fő repterén is megjelenik amerikai útvonalakkal a Primera Air. A skandináv diszkont légitársaság az európai belső piacon viszont nem kíván erősíteni, mert túl nagy a verseny.

Két Boeing 737 MAX 9-essel bázist nyit a brüsszeli Zaventem reptéren 2019 májusában a Primera Air, az atwonline.com cikke szerint a skandináv diszkont légitársaság ezzel a párizsi Charles de Gaulle és a londoni Stansted repterek után a harmadik európai fővárosból indít majd transzatlanti járatokat.

A Primera új generációs 737-esei napi rendszerességgel közlekednek majd a New York-i Newark légikikötőbe május 9-től, június 2-től pedig hetente négyszer Bostonba, és háromszor a washingtoni Dulles reptérre.

Grafika: Boeing

Ami a várható árakat illeti, gyors és nem teljes körű keresésünk szerint egy „mezítlábas”, tehát csak kézipoggyászt tartalmazó és nem módosítható, nem lemondható retúrjegy például Párizsból New Yorkba és vissza 300 dollár körül található. Elvileg amúgy egy irányban 99 dollártól kínálja a cég a a legolcsóbb jegyeit.

Van komfort csomag is egyébként, amely már feladott bőröndöt, plusz egy kézipoggyászt, ülőhelyválasztást és hasonlókat tartalmaz, ennek költsége egy retúr útnál plusz 160 dollár körül mozog. A legdrágább opció pedig a prémium kabinrészre szóló jegy, amelyhez további szolgáltatások is járnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 2003-ban még JetX néven, Izlandon alapított, de ma már Rigában székhellyel rendelkező Primera Air a Boeing 737-700-asokon és -800-asokon kívül már öt új generációs A321neót is üzemeltet, és a tervek szerint ez utóbbi megnövelt hatótávú változatát, az A321LR-t is forgalomba állítják az idén.

A már meglévő transzatlanti járatain a francia és brit fővárosból New Yorkba, Bostonba, Torontóba és Washingtonba közlekedik a cég. A Boeing 737 MAX 9-eseket jövő év elejétől veszi majd át a légitársaság, ezekből húsz példányt rendelt.

Európán belüli járatok terén azonban nem kíván terjeszkedni a Primera Air, mert túl nagy a verseny – mondta Andri Már Ingólfsson vezérigazgató egy izlandi portálnak a The Blue Swan Daily szerint.

Mint hozzátette, a transzatlanti diszkont piac viszont csak a közelmúltban indult fejlődésnek – a Norwegian, majd például az IAG-holding Level nevű cége és a Lufthansa-leány Eurowings révén -, így ebben több lehetőséget látnak.

Még egy légitársaság fogja kihasználni az új generációs 737-esek nagyobb hatótávját (Forrás: Boeing)