Az izlandi alapítású, de más skandináv országokban is működő Primera Air bejelentette, hogy a 2018-as nyári menetrendtől hat darab Airbus A321neo-val transzatlanti járatokat indít. London-Stanstedről, Párizs-Charles de Gaulle-ról és Birminghamből Bostonba és New York-Newarkra közlekednek majd a 16 prémium és 182 turista üléssel felszerelt gépek, próbafoglalás alapján egy retúr jegy 287 euró körüli összegbe kerül.

Forrás: Primera Air | © AIRportal.hu

Forrás: Primera Air

Még egy szereplő belép a transzatlanti légiközlekedés pezsgő piacára, a közelmúltban számos diszkont cég rárepült e szegmensre. Ezúttal e körből egy kis légitársaság jelentette be, hogy Európa és az Egyesült Államok között járatokat indít.

A skandináv Primera Airről van szó az aero.de cikke szerint. A többség előtt vélhetően ismeretlen, izlandi anyavállalattal rendelkező, skandináv városokból főként üdülőjáratokat működtető, Lettországban és Dániában is bejegyzett cég jelenleg kilenc Boeing 737 NG-t üzemeltet.

A közelmúltban azonban a bővítés mellett döntött: május-júniusban összesen hat Airbus A321neo-t, két A321LR-t (előbbi nagy hatótávú változata) és tizenhat (plusz négy opciós példány) Boeing 737 MAX 9-et rendelt, a gyártóktól és lízingcégektől.

A Boeing-beszerzésről az AIRportal.hu is írt, mint akkor már sejteni lehetett a közlésekből, a légitársaság készült a transzatlanti piac meghódítására, ám most konkrét bejelentést is tett.

A Primera Air jövő év májusától és júniusától London-Stanstedről, Párizs-Charles de Gaulle-ról és Birminghamből Bostonba és New York-Newarkra indít járatot hat A321neo-val.

A portálnak a cég vezérigazgatója, Hrafn Thorgeirsson erősítette meg a hírt. A légitársasághoz egyébként 2018 elején érkezik a hat A321neo, majd az év vége felé két A321LR is, utóbbiak az AerCap lízingcéggel kötött megállapodás részeként, és az egyik első üzemeltetői lesznek. Mint ismert, az A321neo nagy hatótávú változatát (7400 kilométer kiegészítő üzemanyag-tartályokkal) az Airbus eddig 2019-re ígérte.

A potenciális bevezető légitársaságok között van a Norwegian, az Air Transat, az Aer Lingus és az Air Azores is, a Primera vezetője szerint a gyártó még nem közölte, ki kapja meg elsőként az új típusváltozatot.

Ami a Boeingeket illleti, a Primera tizenkét 737 MAX 9-et rendelt a gyártól, és további nyolcat lízingcégektől vár majd. Az első hat, kiegészítő üzemanyagtartályokkal ellátott 737-9-est 2019-ben kapja meg a légitársaság – mondta Thorgeirsson.

A portál elvégzett próbafoglalást is: egy Párizs-New York-Párzsi retúr útra 287 euróért találni jegyet 2018 májusára, természetesen feladott poggyász és étkezés nélkül.

Előbbi további mintegy 35 euró, a fedélzeti ellátás pedig 16 és 60 euró közötti összeget jelent.

Az is kiderül ebből, hogy a Primera honlapján szereplő üléstérkép alapján a cég 16 prémium üléssel (2-2 elrendezésben), mögötte 182 turista osztályú székkel rendezi majd be az A321neo-it. Utóbbiak első öt sora nagyobb lábhelyet kínál: ezek közül az első négyben 45 euróba kerül egy hely megvétele, a vészkijáratnál lévő ötödikbe pedig 60 euróba (egy irányban).

Érdekesség, hogy az Egyesült Államokból foglalva 99 dollárért, tehát olcsóbban lehet egy útra jegyet venni az aero.de próbája szerint.