Az európai repülőgépgyártó ünnepélyesen megnyitotta a kínai Tiencsinben működő, A330-as gyáregységét. Amint arról korábban beszámoltunk a gyáregység alapkövét 2016. márciusában rakták le.

Fotó: Airbus

A tiencsini Completion and Delivery Centre-ben (C&DC), azaz a repülőgépek befejező gyártási fázisaiért és a gépek átadásáért felelős gyáregységben a kínai és távol-keleti megrendelők A330-as repülőgépeinek festését, kabinberendezését, és az átadás előtti végső teszteket végzik el az Airbus dolgozói.

Továbbá a megrendelők Tiencsinben veszik át hivatalosan a gépeket és az átvételt megelőző vevői ellenőrzéseket, tesztrepüléseket is itt végzik majd el.

Az Airbus mintegy 150 kínai dolgozót képzett ki eddig Toulouse-ban, de összesen több mint 250-en fognak az új gyáregységben dolgozni, mely

2019 elejétől a tervek szerint havonta két A330-ast fog kibocsátani és átadni az üzemeltetőknek.

Final Assembly vs. C&DC

Fontos különbség az A320-as végösszeszerelő gyártósorhoz (Final Assembly Line) képest, hogy míg az A320-as család esetében az Európából érkező fődarabokat (pl. törzsszekciók, szárnyak, vezérsíkok, futóművek, rendszerek, stb.) Tiencsin szereli össze és itt történik a repülőgépek első felszállása és tesztelése is, addig az A330-asok esetében az összeszerelés (final assembly) és repülési tesztek Európában zajlanak és már a félkész (festetlen, kabinberendezés nélküli) gépek átrepülnek Kínába ahol a végső munkálatokat (festés, kabinberendezés, átadás előtti tesztek) végzik.

A kínai A330-as C&DC ugyanazon a telephelyen működik, ahol az Airbus már évek óta végzi a keskenytörzsű, A320-as családba tartó típusok végösszeszerelését.

Az új gyáregység 16 800 négyzetméteren működik,  helyet kapott egy háromállásos szerelőhangár és egy festőhangár is.

Az új gyáregység megnyitásával egy időben a gyártó ünnepélyesen átadta a Tianjin Airlines új A330-as repülőgépét, melyet még Toulouse-ban szereltek össze, már a kínai szakemberek részvételével.

A Rolls-Royce Trent 700 hajtóművekkel felszerelt repülőgép kétosztályos elrendezésben 260 utas szállítására képes.

2017. augusztus végéi összesítés szerint 1 282 keskenytörzsű (A320-as családba tartozó) repülőgép, továbbá 202 A330-as volt forgalomban kilenc különböző kínai légitársaságnál. Az A330-as egyébként a legnépszerűbb szélestörzsű típus Kínában az Airbus közleménye szerint.

MEGOSZTÁS