Egy olasz divattervező alkotta meg a Turkish Airlines új formaruháit, amelyek az új isztambuli reptér megnyitásával, október végén debütálnak. A légitársaság a nemrég átvett első A321neóján debütált, valódi üzleti osztályú üléseket az Airbus-keskenytörzsűek mellett a Boeing 737 MAX-okon is bevezeti.
Az Etihad Airways jelenlegi és az Alitalia előző öltözékkollekcióját is megalkotó Ettore Bilotta olasz divattervező kapott megbízást a Turkish Airlines új formaruháinak megalkotására az aerotelegraph.com cikke szerint.
A török nemzeti légitársaság formaruháit Ettore Bilotta közlése szerint a multikulturális Isztambul, valamint a török kalligráfia és mozaikművészet ihlette, ezeket modern anyagokkal és textúrákkal ötvözte.
A vörös és középszürke színű női ruhák egyes darabjai különleges mintázatúak, a kollekcióhoz természetesen kalapok, kendők, övek, kesztyűk, cipők és táskák is tartoznak. A férfiaknak szánt egyenruha ehhez képest viszonylag egyszerű, voltaképp egy sima öltöny, de a hajtókák szélén fényes csík látható.
Az új kollekciót a közlés szerint október 29-én, az új isztambuli reptér megnyitásával egy időben vezetik be. Nem mellesleg ekkor ünneplik a Török Köztársaság kikiáltásának kilencvenötödik évfordulóját is.
A formaruhák bemutatásával egy időben nyilvánosságra hozták az aerotelegraph.com portál másik cikke alapján azt is, hogy a keskenytörzsű géppark megújításával párhuzamosan új, valódi üzleti osztályú ülések lesznek a megrendelt Airbus A321neókon és Boeing 737 MAX-okon.
A légitársaság első A321neo gépén nemrég debütált székek 2-2 elrendezésűek, háttámlájuk nagy mértékben dönthető, és a folyosó felőli karfa lesüllyeszthető.
Ez utóbbi lehetőséget azért alakították ki a cég közlése szerint, hogy az utas kényelmesebben ülhessen le és álhasson föl. Természetesen lábtámasz és állítható fejtámla is tartozik a székekhez, fejmagasságban pedig a szomszédtól elválasztó elem is található rajta.
A Turkish flottájába júliusban megérkezett első A321neo egyébként az első olyan forgalomba állított példány is, amely az újfajta törzskialakítással készült, a második ajtópár megszüntetésével és szárny feletti vészkijáratokkal.
A megrendelt 92 darab A321neo, 65 Boeing 737 MAX 8 és tíz MAX 9 közül előbbi kettőből egy-egy példány áll jelenleg szolgálatban a török cégnél.
A berendezéstől függően tizenhat vagy húsz üzleti osztályú ülés (az A321neókon mindkettő lesz, 174, illetve 162 turista osztályú szék mellett) a Rockwell Collins MIQ típusú gyártmánya, és külön a Turkish megrendelésére készült bőrhuzattal látták el.
A Turkish meglévő, régebbi generációs keskenytörzsű Airbusai és Boeing-gépei közül számos példányon a sok légitársaságnál megszokott, normál 3-3 elrendezésű üléssorokat kínálják az üzleti osztályra jegyet váltóknak is, a középső székek üresen hagyásával.