Spotterfotók tanúsága szerint kigördült a Boeing végösszeszerelő csarnokából az első 737 MAX 200-as, amelyet a Ryanair jövő tavasszal vesz át. A MAX 8-ason alapuló típusváltozat plusz vészkijáratokkal és a hátsó konyhák-mosdók újfajta elhelyezésével minden eddiginél nagyobb befogadóképességű és sűrűbbre székezett lesz.

A napokban felbukkant a Boeing végösszeszerelő csarnokának kapujában a legelső 737 MAX 200-as, a spotterfotók tanúsága szerint. Ezek alapján a hajtóművek is felkerültek már a gépre, az oldalkormányon felismerhető a Ryanair logója. Vélhetően a gép külső festése és a beltér kialakítása lehet már csak hátra.

A MAX 8-ason alapuló, 189 helyett akár 200 utas szállítására alkalmas típusváltozat első példányát a Ryanair állítja forgalomba jövő tavasszal, az összesen 135 darabos megrendelése alapján.

A Ryanair a közlése szerint 197 utasra rendezteti majd be a típusváltozatot. Mivel ugyanolyan méretű, mint az alapjául szolgáló MAX 8, a több utas miatt a -900ER-ről, majd a MAX 9-ről és a leendő MAX 10-ről ismerős plusz vészkijárat-párt épít be a gyártó a törzs hátsó részére, a szárnyak és a farokrész közé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A MAX 200-as hivatalos elrendezését Jon Ostrower szakújságíró megosztotta a Twitterén (lásd lentebb), e szerint 28 hüvelykes (71,12 cm), rendkívül szűkös széksorokkal oldja meg a Boeing a 200 szék elhelyezését. Emlékeztetőül, a Ryanairnél jelenleg 30 hüvelyk (76,2 cm) a sorok közti átlagos távolság, azaz a MAX 200-ason 5 centiméterrel csökken a székek közötti tér.

Korábban a légitársaság azt állította, hogy az újfajta, vékonyabb üléseknek köszönhetően a MAX 200 még kényelmesebb is lesz a régebbi gépeknél.

A fedélzet hátsó néhány sorában – ahol a régebbi gépeken még a mosdók voltak – ugyanakkor nem csak a sorok közti távolság lesz szűkösebb, hanem a repülőgép hátsó részének elvékonyodó alakja miatt a kabin szélessége is elvesz majd az utasok rendelkezésére álló térből.

Mivel a Ryanair az itt is látható maximális 200-nál hárommal (fél üléssorral) kevesebb széket helyeztet majd el benne, vélhetően a konyhák és mosdók környékén lesz eltérő a standardtól az „alaprajz”, de ennek mikéntje egyelőre nem tisztázott.

A hatékonyság növekedését a befogadóképesség bővítésével elérő MAX 200 a Boeing szerint a korábbi típusváltozatoknál 20 százalékkal lesz költséghatékonyabb, és az alapját jelentő MAX 8-nál is 5 százalékkal kevesebb lesz az egy utasra eső üzemeltetési költsége.