Az Atlantia és a Delta Air Lines lesz az olasz Gazdasági és Pénzügyi Minisztérium partnere abban, hogy újra gatyába rázzák a lassan két éve állami hitelből működő Alitaliát.

A partner megtalálásával megbízott Ferrovie dello Stato Italiane olasz állami vasút honlapján megjelent rövid közlemény szerint a társaság a lehető legkorábban megkezdi a tárgyalásokat a két kiválasztott céggel, majd közzé teszik az üzleti terveket és a hivatalos ajánlatot.

Az állami vasút többször is meghosszabbította a pályázati határidőt, sajtóhírek szerint legutóbb, júniusban azért, mert újabb érdeklődő, a Lazio futballcsapat tulajdonosa is bejelentkezett.

Az Alitalia megmentésére korábban számos terv is napvilágra került, elsőként a Lufthansa-csoport jelentkezett be, de miután nyilvánvalóvá tették, hogy csak egy karcsúsított céget akarnak átvenni, gyorsan kikerültek a pikszisből. Később az easyJet hivatalosan dobta be a törölközőt, az angol cég a Deltával együtt akarta volna átalakítani a társaságot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Benetton család tulajdonába lévő Atlantia idén tavasszal bukkant fel, mint lehetséges befektető, bár akkor a cég még tagadta, hogy érdeklődést mutatna a projekt iránt.

Az Alitalia 2017 májusában kért csődvédelmet, miután az addigi pénzügyi partner, az Etihad milliárdos veszteségei után kihátrált a légitársaság mögül. Az állam 900 millió eurós hitelt biztosított, amelynek lejáratát többször is módosították, az unió pedig vizsgálta, hogy a hitel biztosítása megfelelt-e az uniós előírásoknak.

Mindeközben az Alitalia egyébként nem üzemel rosszul, a társaságtól kapott tájékoztatás szerint az első félévben 4,4 százékkal növelték árbevételüket, utasforgalmuk júniusban 4,7 százalékkal emelkedett, az utasok elégedettsége pedig 90 százalékos volt.