Szándéknyilatkozatot írt alá az amerikai Mesa Airlines regionális légitársaság 100 darab Mitsubishi Aircraft SpaceJet M100 típusú repülőgép megrendeléséről.
A 76 utas szállítására képes regionális jet a korábban MRJ néven futó, még fejlesztés alatt álló típus újabb, első sorban az amerikai piacra szánt változata.
Ez a méret és befogadóképesség különösen fontos az USA-ban a nagy cégek hálózataira ráhordó légitársaságok és a pilóták szakszervezetei között érvényben lévő megállapodások és kollektív munkaszerződések miatt.
A légitársaság és a gyártó a szándéknyilatkozat szerint megkezdi a tárgyalásokat a megrendelés véglegesítéséről, amely 50 példány kötelező érvényű megrendelését jelentené, további 50-re pedig vásárlási jogot szerezne a légitársaság.
A repülőgépek átadását 2024-től kezdi meg a Mitsubishi Aircraft a phoenix-i központú regionális cégnek.
Az M100-as típusra a tervek szerint a Pratt & Whitney PW1200 típusú hajtóműveit szerelik majd fel, ennek az új generációs, áttételes technológiát alkalmazó hajtóműcsaládnak az egyéb változatait szerelik az Airbus A320neo és A220, az Embraer E2 családjára és az orosz Irkut MSz-21-esre is.
Az M100-as fejlesztési programját az idei Paris Air Show-n jelentette be a japán gyártó, egyidejűleg a típust átnevezte SpaceJetre, a 70 üléses MRJ70-es változat fejlesztését leállította. A japán gyártó folytatja a 88 üléses M90 (korábban MRJ90) programját, amely – bár komoly döccenőkkel és jelentős csúszásokkal – már tesztelési szakaszban van, forgalomba állítása 2020-ban várható.
A Mitsubishi Aircraft néhány hónapja szerezte meg a kanadai Bombardiertől a CRJ programot, de a típus gyártását nem tervezi. A kanadai gyártó által kialakított komoly támogató infrastruktúrát a saját típusai támogatására használja majd a japán gyártó.