Az Egyesült Államokban újra szolgálatba állhat a Boeing 737 MAX, de az érintett légitársaságok egyelőre senkit nem kényszerítenek arra, hogy a típusváltozattal repüljön, lehetőséget adnak az átfoglalásra.
Mint arról beszámoltunk, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) több mint 600 nap után oldotta fel a Boeing 737 MAX repülési tilalmát, és kiadta a légialkalmassági direktívát, amelyben leírták, milyen módosításokat kell elvégezni a típus újbóli forgalomba állítása előtt.
Az érintett amerikai légitársaságok mérnökei már útnak is indultak, hogy elkezdjék a letárolt repülőgépek újbóli szolgálatba állítását és az előírt változtatások elvégzését, amely több hétig tart, emellett a pilóták továbbképzése is megtörténik.
A repülési tilalom utáni első, a típusváltozattal teljesített járatot az American Airlines fogja üzemeltetni, december 29-étől naponta egy járatpár közlekedik majd Miami és New York-La Guardia között, majd januárban heti 36-ra növelik a Boeing új generációs keskenytörzsűjével teljesített járatok számát.
A United Airlines a honlapján közölt tervei szerint csak 2021 első negyedében kezdi el újra használni a MAX-eket, menetrendet egyelőre nem közölt. A honlapjukon olvasható információk inkább az aggódó utazóközönségnek szólnak, a légitársaság azt írta: minden egyes példánnyal több tesztrepülést hajtanak végre forgalomba állás előtt.
A harmadik nagy üzemeltető a Southwest Airlines, a világ legnagyobb fapados cége a hosszadalmas eljárás miatt legkorábban 2021 tavaszán fogja újra forgalomba állítani a már átvett példányait, legalábbis a mostani állás szerint, de pontos menetrendet szintén nem közölt a honlapján lévő tájékoztatóban.
Mindhárom légitársaság arról biztosította utasait, hogy senkinek nem kötelező a MAX-eken utazni, ha nem akarnak.
A járatinformációs rendszerekben – ahogy eddig is – fel fogják tüntetni, hogy a járatot milyen repülőgéppel teljesítik, és ingyenes átfoglalást biztosítanak azoknak, akik nem szeretnének ezzel a típusváltozattal repülni.