A műholdas adatkapcsolatot biztosító antenna kupolájának nem megfelelő kialakítása olyan vibrációt okozhat az Airbus A220-asok törzsén, amely akár a kabinnyomás elvesztéséhez is vezethet.

A kanadai közlekedési hatóság két bejelentést is kapott az Airbus A220-as típus ügyében arról, hogy a kényszerhelyzeti helyzetjeladó (ELT) meghibásodott. Ráadásul az egyik esetben az ELT-antenna le is tört és kisebb sérülést okozott a függőleges vezérsík felületén. A vizsgálatok kiderítették, hogy a gyárban vagy utólag beépített műholdas internetkapcsolatot biztosító Gogo 2Ku antenna borítása miatt keletkeznek a káros vibrációt kiváló légörvények, amelyek hatással vannak az ELT-antennára.
A probléma az ELT-jeladó antennájának leszakadása mellett azt is okozhatja, hogy a törzsön repedések keletkeznek, ami a kabinnyomás csökkenéséhez is vezethet.

Ennek megelőzésére a kanadai közlekedési hatóság légialkalmassági direktívát adott ki, amely alapján az érintett repülőgépek az ELT-antennát 2500 repült óránként cserélni kell, és ezzel egy időben annak környezetében a repülőgép borítását is meg kell vizsgálni.
A probléma legalább 65 példányt érint, amelyből 45 a Delta Air Lines flottájában repül, 17 pedig az Air Canadánál. A PaxEx értesülései szerint mindkét légitársaság számára már a gyártósoron beépítették a kérdéses alkatrészt.
A mostani probléma nagyon hasonló a szintén a 2Ku típusú műholdas internettel felszerelt A330-as és A340-es repülőgépeken 2018-ban felfedezett hibákhoz.