Azért késlekedik a 757-es utódjának fejlesztésével a Boeing, mert alapjaiban akarja megváltoztatni a gyártási eljárásokat – mondta David Calhoun vezérigazgató, aki már 10 éve leállította volna a 747-es típus összeszerelését, és nem gondolja, hogy lépéshátrányban lennének az Airbus mögött.
Az amerikai repülőgépgyártó tavaly év végén kinevezett vezérigazgatója az Aviation Weeknek adott interjút.
Elmondása szerint a járványhelyzet enyhülésével együtt a Boeing átadásai is kedvezően alakultak, a nagy belföldi piacok, mint a kínai, az EU-s és az amerikai már fejlődést mutatnak, ezért a 737 MAX-ok átvétele kezd felgyorsulni.
Ezzel kapcsolatban azonban megjegyezte, hogy nem fognak sietni a gyártási ráta emelésével, mert rengeteg, már elkészült repülőgépet kell átadni, és biztosra akar menni, hogy a beszállítói hálózat készen áll a jelenlegi ütemhez képest ilyen helyzetben adódó többletmunkára.
Emiatt nem fogja „üldözőbe venni” az Airbust a termelés felfuttatásával, hogy behozza azt a lemaradást, amelyet a MAX másfél éves földre parancsolása okozott – tette hozzá.
A Boeing 787-esek átadásainak újbóli leállításával kapcsolatban azt mondta: olyan problémákról van szó, amelyet a gyártó már megoldott, de egyelőre nem sürgeti őket semmi, mert az ügyfelek egyébként sem akarnak most szélestörzsű gépeket átvenni.
Emellett elegendő időt akarnak adni a Szövetségi Légügyi Hivatalnak (FAA), hogy tüzetesen átnézze a dokumentációt.
Az engedélyező hatóságok munkájával kapcsolatban érdekes megjegyzést is tett David Calhoun. Mint ismert ugyanis, a 737 MAX-nál talált sorozatos hibák miatt az európai, brazil, kínai és kanadai hatóság is szakított a hagyományokkal, és nem fogadták el automatikusan az FAA típusvizsgálati eredményét, miután kiderült, hogy utóbbi engedélyezési eljárásaival is gond volt.
A Boeing vezetője szerint a hatóságoknak szükséges lenne megtanulniuk újból bízni egymás munkájában, és ismét létre kell hozni az együttműködéseket, amelyek alapján korábban dolgoztak.
Az amerikai gyártónál az elmúlt időszakban főleg a Dreamlinerekkel kapcsolatban a gyártási minőség okozott problémákat. David Calhoun azonban világossá tette, azon dolgoznak, hogy hatékonyabbá, olcsóbbá és gyorsabbá tegyék a repülőgépek gyártását, de ehhez a folyamatokat alapjaiban megváltoztató rendszert kell létrehozni.
Ezen fáradozik most a cég, szeretnék felhasználni a T-7 Red Hawk új generációs vadászpilóta-kiképző gép tervezésénél és megépítésénél alkalmazott megoldásokat, és azokat tömeggyártásra átültetni.
Emiatt is van késésben egy új típus megalkotása – válaszolta a Boeing 757-es kategóriájú gép várható érkezését firtató kérdésre. Szavai szerint amíg ezzel az átalakítással nem végeznek, addig nem is fognak döntést hozni arról, hogy az új típus milyen konkrét műszaki tartalommal készül majd.
Azt azonban nem érzi, hogy jelentős lemaradásban lennének az Airbushoz képest, mivel meglátása szerint van, amiben a 737-es jobb, de van, amiben az A320-as, az A321XLR-rel pedig állítása szerint a legkisebb Dreamliner, a 787-8 is fel tudja venni a harcot.
David Calhoun beszélt arról is, hogy mostani tapasztalataival már 10 éve leállította volna a 747-es gyártását, és előre hozta volna a 777X-programot, mert utóbbit annyira jó konstrukciónak, hatékony és modern gépnek tartja.