A nyár utolsó hónapjában az európai gyártó újra több megrendelést gyűjtött be, mint amerikai ellenfele, a gépátadások terén pedig magabiztosan őrizte meg vezető szerepét. Eközben a Boeingnél újabb visszásságokat talált a hatóság.
Az Airbus adatközlése szerint az év nyolcadik hónapjában 102 repülőgép gyártására szerződtek le, ezek között volt a Delta Air Lines és a Jet2 A321neókra szóló, valamint a Condor A330-as megrendelése is, emellett a csődvédelemben működő Latam kért még A320neo családba tartozó gépeket.
Elálltak viszont két A350-es és egy A220-300-as vételétől, így ebben az évben idáig a lemondásokkal számolt nettó rendelésszám 132 példányon áll most.
A Boeing augusztusban 53 gépet értékesített, ebből 35 volt 737 MAX, többek között az Alaska Airlines rendelt még belőle. A második legjobban fogyó típus a 777F volt, a FedEx mellett egy ismeretlen kilétű vásárló rendelt az áruszállítóból. Érdekesség, hogy a Boeingnek sikerült 7 Dreamlinert is eladnia, de a vevő nem ismert.
Az év eddigi részében lemondásokkal együtt 315 gép értékesítésénél tart a Boeing, az előző hónaphoz képest 23 példányt mondtak le.
Az átadási statisztikában az Airbus továbbra is magabiztosan vezet, augusztusban 39 repülőgép került az üzemeltetőkhöz, két A350-est leszámítva mind keskenytörzsű volt. Az év első nyolc hónapjában az európai gyártó 384 gépet adott át, 43 kivételével A220-as és A320-as családba tartozik mindegyik.
A Boeing a Dreamlinerek gyártási hibái, illetve a megoldáskeresés miatt továbbra is visszafogott teljesítményt tud nyújtani, 22 repülőgépe készült el, 14 737 MAX, 1-1 áruszállító 767-es és 777-es, valamint 5 katonai felhasználású gép. Augusztusig 206 repülőgépet adott át üzemeltetésre, ebből 152 volt keskenytörzsű.
Pozitív fejlemény, hogy iparági források szerint a Boeing az összes legyártott, de lemondott 737 MAX-ra talált vevőt, és ezek többségét már át is adta.
A Boeinggel kapcsolatban a napokban jelentette a német Flug Revue, hogy egy általuk látott belső levelezés szerint
a Szövetségi Légügyi Hivatalnak (FAA) több minőségellenőr is arra panaszkodott, hogy a mérnökök felől nagy nyomás nehezedett rájuk.
A hatóság ezért újabb vizsgálatot kezdeményezett az amerikai gyártónál.