Boeing 747-8F repülőgépekhez toboroz pilótákat az Air Belgium, amely idén indította el áruszállító üzletágát, és jelenleg a francia CMA CGM logisztikai cég számára repül négy Airbus A330-200F gépével.

A belga légitársaság az egyik közösségi médiaoldalán tett közzé egy álláshirdetést, amelyből kiderül, hogy a cég Boeing 747-8F repülőgépekkel bővíti flottáját a jövő év elején.

Az Air Belgium a kiírásban szereplő elvárásoknak megfelelő kapitányok és első tisztek jelentkezését is várja a négyhajtóműves áruszállító típus üzemeltetéséhez.

A hirdetés nem részletezi, hogy hány pilóta felvételét tervezi a vállalat, ahogy az sem, hogy hány példányt állít majd forgalomba vállalat a repülőgépből.

Forrás: Boeing

Amint korábban beszámoltunk róla, az Air Belgium az idén tavasszal indította el cargo-divízióját. A cég a Qatar Airways-től átvett négy Airbus A330-200F géppel a belgiumi Liege repülőtérről üzemeltet járatokat a francia CMA CGM logisztikai óriáscég számára, amely rohamtempóban bővíti légiáru-szállítási üzletágát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A CMA CGM Air Cargo a közelmúltban két Boeing 777F-et is rendelt, emellett novemberben bejelentették azt is, hogy megállapodtak az Airbusszal négy A350F megvételéről.

Az Air Belgium több hónapos csúszást követően 2018 júniusában indult, korábban négy Airbus A340-300-ast üzemeltetett, és eredetileg elsősorban az Ázsiából beutazó turistákra fókuszált volna, de az ottani partnerek visszalépése miatt ez végül nem sikerült.

A pénzügyi gondokkal küzdő cég még a járvány előtt a wet-lease piacra helyezte át kapacitásait, gépeit személyzettel együtt bérbe adta más légitársaságoknak. Utasszállító flottájában 2021-re két Airbus A340-300-as maradt, a vállalat nyáron jelentette be, hogy a négyhajtóműves gépeket új generációs Airbus A330-900neókra cseréli, amelyből az első példány október közepén állt forgalomba.