A Swiss átvette az első olyan Airbus A320neo repülőgépét, amelyet már a gyártó szélestörzsű típusaihoz hasonló funkciókkal rendelkező Airspace fedélzeti berendezéssel szereltek fel. Az Airbus közlése szerint ez az első Airspace-fedélzetű A320neo a világon.
Az új kabinbelső legfontosabb előnyei közé tartozik az ebben a repülőgép-kategóriában alkalmazott legnagyobb, ülések feletti csomagtároló. Az Airspace Bin a korábbi öt helyett nyolc fedélzeti bőröndöt képes befogadni, illetve nagyobb és nehezebb csomagok elhelyezését is lehetővé teszi.
Az Airspace-fedélzethez új oldalsó borítólemezek is tartoznak, amelyeknek köszönhetően vállmagasságban egy hüvelykkel – mintegy 2,54 centiméterrel – növekedett a kabin szélessége. Az ablakokra új, az A350-esekhez hasonló dizájnú árnyékolókat szereltek fel, amelyek kevésbé zavarják a kilátást.
Megújult a repülőgép fogadótere, és modernizálták az utastér megvilágítását is, a napszakhoz és a repülés szakaszaihoz igazodó, változtatható intenzitású és színű ledekkel világítják ki az utasteret.
Áttervezték a fedélzeti mellékhelyiségeket, amelyeket a mozgáskorlátozott utasok könnyebben használhatnak, a felületek antibakteriális bevonatot kaptak, automata illatosító berendezést szereltek be, valamint érintés nélküli kezelőszerveket is rendelhetnek az üzemeltetők, ezen felül a mellékhelyiségekben is működik a változtatható világítás.
Amint korábban megírtuk, a német anyavállalat, a Lufthansa tavaly szeptemberben állította forgalomba az első olyan A321neo gépét, amelyet már ezzel a fedélzeti berendezéssel készítettek. Az európai gyártó még 2017-ben jelentette be, hogy a keskenytörzsű repülőgépcsaládjára is kiterjeszti a 2016-ban az A330neo és korábban az A350-es típusokon bemutatott új Airspace fedélzeti berendezését.
Az Airbus bemutató videója az Airspace-kabinberendezésről