Egy cég felvásárolta a csődvédelem alatt működő hahni repülőteret, az új tulajdonos a cargo- és az utasforgalmat is fejleszteni kívánja.
A légikikötő üzemeltetését a frankfurti székhelyű Swift és a ausztrál-brit Conjoy konzorcium veszi át, miután sikeresen lezárult az ajánlattételi folyamat. A meghatározott feltételek teljesülése esetén, várhatóan hamarosan aláírásra kerülő szerződés részleteit és vételárat a felek megállapodásának értelmében nem hozta nyilvánosságra Jan Markus Plathner felszámoló.
Azt azonban ismertette, hogy a repülőtér összes dolgozója, valamint eszköze, beleértve az épületeket és a kiszolgáló járműveket is, átkerül az új befektető irányítása alá, a korábbi működés és menedzsment alatt felhalmozott adósságok pedig maradnak a régi tulajdonosoknál. A korábbi vezetés ellen egyébként ügyészségi vizsgálat folyik korrupciós ügyekben.
A felszámolóbiztos még annyit elárult, hogy az áruforgalom fellendülésével, az utazási korlátozások feloldásával a légikikötő az utóbbi hónapokban visszaállt a pénzügyileg stabil, fenntartható pályára. A repülőtér üzemelése a tranzakció végrehajtása alatt is folyamatos lesz.
A befektető képviselői kifejezték, hogy mind az utas-, mind az áruszállító járatok számát bővíteni kívánják Hahnban, amely beruházásokkal és munkahelyek teremtésével jár majd a régióban.
A repülőtér 2021 októbere óta működött felszámolóbiztos irányítása alatt, miután a kínai tulajdonos, a HNA Group is fizetésképtelen lett. A jelentős áruforgalmat is kezelő légikikötő a világjárvány okozta krízis közepette is működött.
Az új tulajdonos keresése során felmerült, hogy a területet akár ipari-logisztikai parkká is átalakítanák, ha nem sikerült volna olyan befektetőt találni, amely fantáziát lát a reptér fenntartásában.
Az egykori amerikai légibázis helyén működő repülőtér előnye, hogy az utas- és az áruszállító légitársaságok alacsonyabb költségekkel üzemelhetnek, mint a környező repülőtereken, vagy a mintegy száz kilométerre fekvő frankfurti légikikötőben. Emellett Hahn működési engedélye nem korlátozott zaj- és környezetvédelmi szempontokból, sok más német reptérrel ellentétben. Azaz egész évben lehetővé teszi az éjjel-nappali üzemelést, valamint nincsenek résidő-korlátozások, rendelkezésre áll szabad kapacitás a járatok bővítéséhez.