Észtországban alapított új légitársaságot a Condor tulajdonosa, a Marabu 2023-ban Hamburgból és Münchenből több mint húsz dél-európai és észak-afrikai célállomásra indít járatokat, a német pilótaszakszervezet aggódik.

Az Attestor befektetőcég által alapított új légitársaság a gyors piacra lépés érdekében a Nordic Aviation Grouptól vesz bérbe személyzettel együtt hat Airbus A320neót, a repülőjegy-értékesítést a Condor végzi
– adta hírül a cég közlése.

A Marabu Hamburgból és Münchenből egyebek mellett Görögországba, Spanyolországba, Portugáliába és Egyiptomba repül jövő nyártól, hosszabb távon pedig saját flottával és személyzettel is rendelkezik majd. Az új légitársaság élére a Condor korábbi értékesítési vezetőjét, Paul Schwaigert nevezték ki.

Forrás: Nordica Aviation

A 2015-ben alapított, észt állami tulajdonban lévő Nordic Aviation Group közvetlenül nem értékesít repülőjegyeket, jelenleg 17 repülőgépet üzemeltet nagy európai légitársaságok számára wet-lease/ACMI megállapodások révén.

A cégnél hatszázan dolgoznak, és további 250 szakember felvételét tervezik a következő hónapokban. Az elmúlt időszakban már több mint száz pilótát és légiutas-kísérőt vettek fel németországi munkavégzésre, de eddig nem lehetett tudni, hogy az Attestor új légitársaságához toboroztak – tette hozzá hírében az Aerotelegraph.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Marabu és a Condor közötti hálózati átfedések miatt aggodalmát fejezte ki a német pilóták szakszervezete, a Vereinigung Cockpit (VC).

Álláspontjuk szerint aggodalomra ad okot, hogy az új légitársaságot Észtországban jegyezték be, amely „az elmúlt években a légiközlekedés egyfajta Panamájává vált”. Közlésük hozzáteszi, hogy a tulajdonos vélhetően ezzel a lépéssel nyomást akar gyakorolni a Condor repülőszemélyzetére a bérekről és a munkafeltételekről folytatott vitában.

Az Attestor brit befektetési alap 2021 májusában jelentette be, hogy felvásárolja a német szabadidős légitársaság részvényeinek többségét, ez megmentette a Thomas Cook megszűnése és a járvány következtében csődhelyzetben lévő, állami segítséggel túlélő céget, amely ezt követően ambiciózus flottamegújításba kezdett, és arculatot is váltott.