Az eddig tervezett hat példányon túl a maradék két Airbus óriásgépét is újra szolgálatba veheti a Lufthansa, a következő hetekben gyakorlási céllal rövid járatokon bevetheti őket, mielőtt transzatlanti célállomásaira küldi, később pedig a forgalmas indiai útvonalaira ugyancsak visszahozná a típust.
Az első példány, a D-AIMK lajstromjelű gép a nagy karbantartás után, egy Lipcsében végrehajtott kiképzési repülést követően szerdán érkezett meg a müncheni bázisra.
Mint megírtuk, az 509 utas szállítására berendezett típus június 1-től Bostonba (LH 424/425-ös járatok), július 4-től pedig New York JFK-re (LH 410/411-es járatok) repül napi rendszerességgel a bajor fővárosból.
A személyzetnek szóló gyakorlórepülések mellett a cég egyik oktatókapitánya az aerotelegraph.com szerint arról is beszélt, hogy további képzési céllal
rövid járatokra is beállíthatják a következő hetekben a típust.
Ismeretes, a Lufthansa idén négy A380-asát helyezi újra forgalomba Münchenben, éves beszámolója szerint jövőre még két példány csatlakozik az aktív flottához. De az aero.de friss, egyelőre nem megerősített értesülése alapján itt nem áll meg a légitársaság.
Ugyanis bár végleges döntés még nincs, már megszülettek a konkrét tervek a további két, még meglévő példány újbóli forgalomba állítására is.
A portál információi és a cég vezetőinek korábbi nyilatkozatai alapján a transzatlanti járatok mellett a légitársaság forgalmas indiai útvonalain is lát potenciált a nagy kapacitású, kétszintes utasszállító használatára.
Az A380-as érkezése Münchenbe:
Az óriásgépből a Lufthansa a világjárvány kezdetén 14 példányt birtokolt, a krízis alatt az összeset hosszútávú tárolásba helyezte, majd azt közölték, hogy nem is számítanak a típus visszatérésére.
Később 6 példányt visszavásárolt az Airbus, majd a légitársaság az új generációs, két hajtóműves, nagy hatótávú gépek gyártási késése és az erős kereslet miatt úgy döntött tavaly nyáron, hogy néhány példányt mégis újra aktívál.
A lipcsei gyakorlórepülés: