Át kell vizsgálni a Boeing 737 MAX repülőgépek oldalkormányait mozgató mechanikát egy esetleg meglazult csavar miatt – közölte az USA Szövetségi Légügyi Hivatala.
A Boeing azt követően javasolta a 737 MAX gépek ellenőrzését, hogy egy külföldi üzemeltető az oldalkormány mozgatását végző szerkezet rutinszerű karbantartása során felfedezett egy csavart, amelyről hiányzott az anya, majd maga a gyártó is talált egy még átadás előtt lévő példányon egy nem megfelelően meghúzott csavart az FAA tájékoztatása szerint.
A hatóság a Reuters híre szerint figyelemmel kíséri a célzott ellenőrzéseket, és újabb intézkedéseket mérlegel, ha további meglazult vagy hiányzó kötőelemeket találnak az üzembentartók.
A gyártó közlése szerint az érintett példányt már meg is javították, azonban óvatosságból azt javasolják az üzemeltetőknek, hogy két héten belül vizsgálják át a 737 MAX gépeiket, és adjanak visszajelzést minden ilyen esetről.
A Boeing hangsúlyozta, hogy a hiba nincs hatással a repülésbiztonságra a már átadott példányok esetében, a típus gyártása és átadása zavartalanul folyik. A probléma nem érinti a régebbi, 737 Next Generation típusú repülőgépeket.
Mindeközben a Reuters egy másik híre szerint a gyártó területi vezetője azt közölte, hogy 2023 végéig a kínai üzemeltetők az összes 2019-ig átvett 737 MAX gépüket újra üzembe állították a járvány alatti utazási korlátozásokat és a típus repülési tilalmának idén januári, utolsóként Kínában történt feloldását követően. Ez közel száz példányt jelent.
Korábban beszámoltunk róla, hogy a kínai légügyi hatóság jóváhagyta a Boeing 737 MAX-ok átadásának újraindítását is, ám az ország gazdasági felügyeletének minden egyes példányt engedélyeznie kell. Egyes hírek szerint az első átadás már meg is történt, ám ezt hivatalosan egyelőre nem erősítették meg.