Az új generációs 737 MAX gépek átadásának késése miatt a következő pénzügyi évben 215 helyett 210 millió utasra számít az ír fapados, amely az átmeneti csökkenés után jövőre már újra emelkedő jegyárakat jelez.
A légitársaság arra számít, hogy a Boeing a jövő nyárig eredetileg tervezett 29 737 MAX repülőgépből mindössze 15-öt tud átadni, de a jelenleg immár hét hete zajló sztrájk még ezt is bizonytalanná teszi.
A szállított utasok száma alapján Európa legnagyobb légitársasága emellett közleményében 1,79 milliárd eurós adózás utáni nyereségről számolt be a szeptember végéig tartó hat hónapos időszakra vonatkozóan, ami 18 százalékos csökkenés a tavalyi évhez képest.
Ennek hátterében az átlagos viteldíjak 10 százalékkal történő csökkenése áll a Reuters beszámolója szerint, amelyet a makrogazdasági hatások, valamint a légitársaság és az online utazásszervezők jogi vitája eredményezett, amit mostanra nagyrészt sikerült rendezni.
A folyó negyedévben a légitársaság erős keresletről és foglalásokról számolt be, várakozása szerint a viteldíjak csökkenése az előző év azonos időszakához képest mérséklődik, 5 százalék alá kerül. A korlátozott kapacitások és a kedvezőbb gazdasági kilátások miatt jövőre azonban újra emelkedő jegyárakkal számol a cég.
Az ír fapados továbbra is 2027 első félévében várja a nagyobb befogadóképességű Boeing 737-10 (MAX 10) első példányának átadását.
Mint ismert, az amerikai gyártónál szeptember 13. óta sztrájkolnak a dolgozók, amely miatt teljesen leálltak a 737-es, 767-es és 777-es típusok gyártósorai. A Boeing négy éves időtartamra elosztva 35 százalékos béremelést tartalmazó legutóbbi ajánlatát is visszautasították a dolgozók, amelyet a gyártó a múlt hét végén 38 százalékra emelt, erről a hét elején szavaznak a szakszervezet tagjai, a várakozások szerint pozitívan, amely véget vethet a többmilliárd dollár kiesést okozó akciónak.