Magyarország megkezdi a tárgyalásokat Kínával a légiközlekedési együttműködés módosításáról, azzal a céllal, hogy a két ország közötti járatok száma tovább növekedjen a meglévő heti huszonegyről – jelentette be Szijjártó Péter.

A külgazdasági és külügyminiszter pekingi látogatása kapcsán, a közösségi oldalán közzétett videóban számolt be egyebek mellett arról, hogy több mint 4000 milliárd forintnyi értékben zajlanak jelenleg nagy kínai beruházások Magyarországon.

A turisták száma folyamatosan bővül a két ország között, idén a kínai látogatók által Magyarországon eltöltött vendégéjszakák száma már meghaladta a koronavírus-járvány előtti csúcsot.

Szijjártó Péter tájékoztatása szerint ezért megkezdik a tárgyalásokat a légiközlekedési együttműködés módosításáról, amellyel azt célozzák, hogy tovább növeljék a kínai nagyvárosok és Budapest között közlekedő járatok számát.

Forrás: Budapest Airport

Mint ismert, a két ország között jelenleg hetente 21 utasszállító járatot üzemeltet több kínai légitársaság, emellett számos dedikált áruszállító járat is közlekedik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jelenleg Peking (Air China – heti 4), Sanghaj (China Eastern/Shanghai Airlines – napi), Csungking (Air China – heti 1), Ningpo (China Eastern/Shanghai Airlines – heti 2), Hszian (China Eastern/Shanghai Airlines – heti 1), Kanton (China Southern – heti 4) és Sencsen (Hainan Airlines – heti 2) érhető el a magyar fővárosból.

Emellett mindhárom nagy kínai állami légitársaság áruszállító divíziója, az Air China Cargo, China (Eastern) Cargo Airlines és a China Southern Cargo is üzemeltet dedikált cargo-járatot a két ország között, valamint más kínai áruszállító légitársaságok (pl. SF Airlines – Csangsa, Ürümcsi, Ecsou, a HNA-csoporthoz tartozó Hongkong Air Cargo – Hongkong, Sichuan Airlines – Csengtu) is hetente több alkalommal közlekedik Budapestre.

Emellett számos rendszeres és ad-hoc cargo-charterjárat is üzemel a két ország között, amelyeket a magyar állam tulajdonában lévő, a Universal Translink Airlines számára repülő A330F áruszállító repülőgép (Hangcsou) mellett például a kínai YTO Airlines (Hangcsou) és Central Airlines (Csengcsou), valamint üzbég és grúz légitársaságok gépei teljesítenek.

Az egyezmény módosítása Budapest és további kínai nagyvárosok közötti, új útvonalak megnyitását, valamint a meglévőkön a heti frekvencia növelését is lehetővé tenné az utas- és áruforgalom tekintetében egyaránt.

A minisztérium tavaly májusi közleményében arról írt, hogy a két ország közötti légügyi megállapodást úgy módosították, hogy a korábbi maximum 21 helyett hetente immár 42 járat közlekedhet ezentúl Kína és Magyarország között, ez vonatkozik a személy- és a teherszállításra is.

Ahogy beszámoltunk róla, korábbi sajtóinformációk szerint tárgyalások folynak két további kínai nagyvárosba közlekedő járat megnyitásán: Csengtu a Sichuan Airlines, Hsziamen pedig a Xiamen Airlines járataival válna közvetlenül elérhetővé a magyar fővárosból.