A diszkont légitársaság megállapodott a Pratt & Whitney-vel a GTF-hajtóművek hibája miatti kompenzációs csomagról és üzemeltetési támogatásról, emellett a következő pénzügyi évben 50 darab új A321neo átvételére számít.
A Wizz Air december 31-én jelentette be, hogy kereskedelmi támogatásról kötött megállapodást a Pratt & Whitney-vel, a PW1100G-JM GTF-hajtóművek szennyezett fémporból készült alkatrészei miatt leállított repülőgépekkel kapcsolatban.
A légitársaságnak a 2025 áprilisától 2026 márciusáig tartó 2026-os pénzügyi éve végéig mintegy 40 Airbus A320neo családba tartozó gépét kell földön tartania.
A hajtóműgyártóval most megkötött megállapodás a 2026-os naptári év végéig nyújt üzemeltetési támogatást a Wizz Air számára, beleértve egy kompenzációs csomagot is, amely fedezi a légitársaság jelenleg is üzemen kívüli vagy a következő időszakban leállítandó repülőgépei miatt felmerülő közvetlen költségeket. Az új megállapodásban meghatározott kompenzáció mértéke megegyezik az eddigiekkel.
A Wizz Air közlése szerint ugyanakkor proaktív intézkedésekkel igyekszik minimalizálni a leállított repülőgépek okozta kiesés pénzügyi és működésre gyakorolt hatásait, emellett együttműködik a hajtóműgyártóval, hogy az érintett gépek a lehető leghamarabb újra üzembe állhassanak.
A következő pénzügyi évben a Wizz Air arra számít, hogy 50 új Airbus A321neo átvételével újra növekedési pályára áll, mintegy 20 százalékkal növelve az ülőhely-kapacitást.
A jobb üzemanyag-hatékonyságú és alacsonyabb károsanyag-kibocsátású repülőgépek átvétele mellett a légitársaság folyatja a régebbi A320ceo családba tartozó példányok kivonását, így az új generációs repülőgépek aránya a flottában 77 százalékra növekszik.