Október 7-én az európai gyártó átadta a 12 260. A320-as családba tartozó repülőgépet, ezzel megelőzve a rivális 737-est, és egyúttal a legnagyobb példányszámban gyártott sugárhajtású kereskedelmi típus lett.

Az 1968 óta szolgálatban álló Boeing 737-es több mint fél évszázadon át uralta a keskenytörzsű repülőgépek piacát, de az 1988 óta forgalomban lévő A320-as család október 7-én megelőzte a legyártott példányok tekintetében.

Ugyanis az Airbus átadta a 12 260. A320-as családba tartozó repülőgépet a szaúdi Flynasnak október 7-én, ezzel felülmúlva a Boeing 737-esek példányszámát – írta a Reuters a Cirium adataira hivatkozva.

Fotó: AIRportal.hu

Az A320-as család a megrendelések számát tekintve már jóval korábban megelőzte riválisát, és a mostani rekorddal egyúttal a legnagyobb példányszámban gyártott sugárhajtású kereskedelmi típussá is vált.

A Boeing teljesítményére a 737 MAX két katasztrófája, valamint a típus hosszú hónapokig tartó, világszerte elrendelt repülési tilalma is rányomta a bélyegét, amit még tetéztek a típus minőségi és gyártási problémái, a tavaly év végi sztrájk, a MAX 7 és 10-es változatok tanúsításának csúszása, valamint az Alaska Airlines Boeing 737 MAX 9-es gépének balesete.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus eközben jelentősen bővítette gyártási kapacitásait a hamburgi és toulouse-i üzemek mellett az USA-ban és Kínában is, a befogadóképessége és hatótávolsága miatt népszerű A321neo és megnövelt hatótávú változatai rendkívül népszerűek a légitársaságok és lízingcégek körében is.

Ugyanakkor az ellátási lánc akadozása, illetve különösen az új generációs hajtóművek műszaki problémái és vártnál lassabb szállításai miatt az európai vállalat is nehezebben tudja felpörgetni a gyártást.