A diszkont légitársaság megállapodást kötött az európai gyártóval 88 megrendelt repülőgépe átadásának a 2033-as pénzügyi évig történő elhalasztásáról, valamint a 47 darabos A321XLR rendelését 11 példányra csökkentette.

A Wizz Air 88 darab, korábban megrendelt repülőgépének átvételét halasztja el a következő évtizedre, ezzel évi 10–12 százalékra lassítva a kapacitásbővülését, amely a közlés szerint fenntarthatóbb és nyereségesebb növekedési pályát biztosít a vállalat számára.

A légitársaság jelenleg 273 repülőgépes megrendelésállománnyal rendelkezik, az eredeti ütemezés szerint az összes átadása még ebben az évtizedben történt volna.

Az elhalasztott 88 példányt a 2033-as pénzügyi év végéig veszi át a légitársaság az európai gyártóval megkötött megállapodás szerint.

A légitársaság bár nem mondott le egyetlen megrendelést sem, de a megnövelt hatótávú, A321XLR-rendelését 36 darab A321neo-változatra konvertálásával 47-ről mindössze 11-re csökkenti, ebben benne van az eddig átvett öt példány is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság tájékoztatása szerint a halasztás a vállalat pénzügyi kihívásaira és a Pratt & Whitney hajtóműproblémák hatásaira adott stratégiai válaszként értékelhető, és a Wizz Air hosszú távú stabilitását szolgálja.

A légitársaság újra megerősítette, hogy 2029-re csak új generációs repülőgép szolgál majd a flottában.

Fotó: AIRportal.hu

Amint korábban megírtuk, a Wizz Air még januárban megállapodást kötött az Airbusszal a következő években leszállítandó repülőgépek átadásának elhalasztásáról. Az akkori megállapodás értelmében a 2028-as pénzügyi év végén a korábban tervezett 380 helyett csak 305 repülőgépe lett volna a légitársaságnak, de a 2030-as pénzügyi év végére némileg zárult volna az olló az eredeti átadási ütemhez képest: 451 helyett 424 géppel számolt a cég, az 500 gépes flottát pedig 2032-re érte volna el. Ezzel az ütemezéssel a stratégiailag megcélzott, évi 15-20 százalék közötti növekedést várt a légitársaság.

Júniusban a légitársaság arról számolt be, hogy az utasszám és a bevétel növekedése ellenére az elemzői várakozásnál gyengébb üzemi eredménnyel zárta pénzügyi évét. A legfrissebb információk szerint 2027-ig tarthatnak a Pratt & Whitney hajtóművek szennyezett fémporból készült alkatrészeinek hosszú javítást igénylő problémái miatti nehézségek, amelynek következtében a légitársaság flottájának ötödét (mintegy 40 repülőgépet) kénytelen nélkülözni.

Júliusban a Wizz Air bejelentette, hogy szeptember 1-jével leállítja az Egyesült Arab Emírségekben működő vegyesvállalatának üzemelését, majd néhány nappal később közölték, hogy a megrendelt 47 A321XLR-ből csak 10-15-öt vesznek át, a nagy hatótávú változat helyett A321neók érkeznek a flottába, de egyes információk szerint további csökkentés is lehetséges.

A Wizz Air első Airbus A321XLR repülőgépének átadása a hamburgi gyárban. Csak az első példány viseli majd a nagy XLR feliratot. (Fotó: AIRportal.hu)