A Boeing felmentést kért az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA), hogy további 35 darab 777F áruszállítót értékesíthessen, miután az ICAO szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásai 2028-ban életbe lépnek.

A gyártó szerint a kivételezés megadása lehetővé tenné a nagy kapacitású áruszállító gépek iránti piaci igény kielégítését, amíg a jelentős csúszásban lévő, új generációs 777-8F típus forgalomba áll – számolt be a Reuters.

A Boeing várakozása szerint a 777-8F első példányait körülbelül két évvel a 777-9 utasszállító jelenleg 2027-re tervezett forgalomba állítása után tudja átadni.

A vállalat hangsúlyozta: minden egyes külföldi megrendelőnek átadott 777F listaáron mintegy 440 millió dollárnyi pozitív exportértéket jelent az Egyesült Államok számára. Ennek alapján a mentesség elutasítása több mint 15 milliárd dollárnyi exportbevétel elvesztésével járhatna.

Fotó: AIRportal.hu

Amennyiben az FAA nem adja meg a felmentést, a gyártó szerint nemcsak jelentős bevételkieséssel kell számolni, hanem azzal is, hogy nem tudja megfelelően kiszolgálni a szélestörzsű áruszállítók piacát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing május 1-jéig vár döntést a hatóságoktól.

Jelenleg a 777F az egyetlen nagy kapacitású, szélestörzsű áruszállító, amely sorozatgyártásban van, és a Boeing szerint kategóriájában a legjobb üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik. Tavaly világszerte több mint 260 milliárd dollár értékű árut szállítottak ilyen típusú repülőgépeken.

A rivális Airbus A350F típusának eredetileg 2026-ra tervezett forgalomba állítását egy év késéssel, 2027 második felére teszik jelenleg, a típus gyártását érintő, főként beszállítói gondok miatt.

Amint korábban megírtuk, a Boeing hasonló kérésének megfelelően az Egyesült Államok kongresszusa 2024-ben már meghosszabbította a 767-es teherszállító változat gyártását 2033-ig, mentesítve a közepes méretű, főként az expressz és e-kereskedelmi küldemények szállítására használt típust az FAA 2028-tól hatályos előírásai alól.

Forrás: Boeing