December 25-én reggel érkezett első alkalommal Budapestre Európa első „Big Twin” áruszállítója a Hungary Airlines színeiben, a szinte napra pontosan egy éve hatósági engedélyekkel rendelkező légitársaság eddig több mint 4600 órát repült, és mintegy 13 ezer tonna árut szállított.
Egy évvel ezelőtt szerezte meg a légijármű üzembentartási engedélyt (AOC) és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt a Hungary Airlines.
Az ambiciózus növekedési tervekkel rendelkező légitársaság az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 13 ezer tonna árut szállított, és több mint 4600 órát repült, emellett sikeresen túl van három magyar hatósági auditon és egy EASA-ellenőrzésen – írták lapunkhoz eljuttatott közlésükben.
A Hungary Airlines kezdetben heti három járatpárral repült Budapest és Hongkong között, áprilistól pedig már hetente négyszer közlekedett az útvonalon. A légitársaság augusztusban szerezte meg a Kína kontinentális részére történő üzemeléshez szükséges engedélyt az ország polgári légiközlekedési hatóságától.
Ennek megfelelően szeptembertől a vállalat elindította a jelenleg is folyamatosan, hetente ötször Airbus A330F típussal repülő járatát Csengcsou (Zhengzhou, CGO) és Budapest között. Az útvonal a cég közlése szerint rekordszintű forgalmi adatokat produkál.
Amint korábban megírtuk, a vállalat november végén vette át és december elején állította forgalomba a FlyMeta és az Air Atlanta együttműködésével Európa első, „Big Twin” fantázianevű, Boeing 777-300ERSF típusú gépét.
A 9H-JJB lajstromjelű, utasszállítóból átalakított repülőgép mondhatni karácsonyi ajándékként, december 25-én kora reggel landolt Budapesten, hogy napokon belül megkezdje az üzemelést a ferihegyi bázisról.
A „Big Twin” december végén még egy hongkongi fordulót teljesít, mielőtt január elején megkezdi rendszeres járatait Hangcsou és Budapest között.
Az AIRportal.hu exkluzív képgalériát kapott a légitársaságtól a repülőgép első budapesti érkezéséről:
Big Twin a régi 747-esek leváltására
Az Israel Aerospace Industries (IAI) 2019 októberében jelentette be 777-300ER konverziós programját a GE Capital Aviation Services (GECAS) lízingcéggel közösen, utóbbit később felvásárolta az Aercap. Az első példány átalakítását 2020 júniusában kezdték meg Tel-Avivban, és 2023 márciusában szállt fel először.
A „Big Twin” fantázianevű típusváltozat első példányának átadását eredetileg 2023-ra tervezték, ám a program számos, főleg külső tényező hatására jelentős csúszást szenvedett. Az IAI szeptember elején jelentette be, hogy megszerezte az áruszállítóként történő forgalomba állításhoz szükséges kiegészítő típusbizonyítványt (STC) az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivataltól (FAA) és az Izraeli Polgári Légiközlekedési Hatóságtól (CAAI) egyaránt.
A GE90-es hajtóművekkel felszerelt 777-300ERSF egy tonna árura vetítve akár 21 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthat, mint négyhajtóműves elődei.
A típus fő fedélzetén 47 standard méretű palettapozíció található, ez a gyári 777F (amely a rövidebb törzsű 777-200LR-en alapul) kapacitásánál tízzel, a 747-400F-énél pedig nyolccal több.
A gép fontos jellemzője, hogy a fő fedélzeten a hőmérséklet szabályozható, így a Boeing 777-300ERSF alkalmas hőérzékeny és romlandó áruk, gyógyszerek vagy állatok szállítására is, és a most 747-essel kiszolgált járatok 95 százalékát képes majd ellátni.













