Az easyJet is berepül Frankfurt-Main repülőterére, miután az üzemeltető Fraport slotokat osztott ki az angol diszkont légitársaságnak. Az angol diszkont fokozatosan egyre nagyobb befolyást szerez a német piacon.
A Reuters még pénteken számolt be arról, hogy a Ryanair után az easyJet is hozzájutott a frankfurti fő repülőtéren oly értékes résidőhöz, így minden akadály elhárult, hogy járatokat indítson Németország legforgalmasabb repülőterére. Arról azonban egyelőre nem tudni semmit, hogy az easyJet mikor akarja felhasználni a slotokat.
Stefan Schulte, a Fraport vezetője azt gyanítja, hogy az easyJet a Berlin és Frankfurt közötti járatra repülne rá.
Az easyJet a leszállási jogokat az airberlin megmaradt részeinek felvásárlásával csomagban kapta meg. Az easyJet huszonöt A320-ast és mintegy 1000 dolgozót – többségében pilótákat és légiutaskísérőket – vett át, a Berlin-Tegel reptéren lévő résidőkkel együtt.
Úgy tűnik, ezeket újabbak követik, ezek segítségével az easyJet egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a német belföldi piacon. Az angolok Berlinben már 60 százalékos részesedéssel bírnak, és az eddigi, schönefeldi bázis mellé, már Tegel is csatlakozott.
A Lufthansa múlt heti kiadványából kiderült, hogy többek között a Ryanair tárgyalási és partnerkezelési mechanizmusai szem feltétlenül nyerték el a németek tetszését. Ezek szerint az easyJet máshogy kezelheti a dolgot, ha a Ryanair egyik legnagyobb ellenfelének nem hogy gördülékeny hozzáférést biztosítanak a német belföldi piachoz, de még alájuk is dolgoznak.
A Lufthansa korábbi fő repülőterére, Frankfurtba folyamatosan nyomulnak be az eddig ott ismeretlen diszkont légitársaságok. Először a Ryanairnek sikerült slotokat szereznie, majd a Wizz Air, most pedig az easyJet szerzett résidőt. Mindez persze nem lenne lehetséges akkor, ha a Fraport a jövőbeni biztos növekedés jegyében ne dolgozott volna ki egy olyan árkategóriát, amit a fapadosok is képesek megfizetni.