A légitársaságok orra alá is borsot akar törni a közösségi lakásmegosztáson alapuló Airbnb, az amerikai cég arra törekszik, hogy a teljes turisztikai palettát lefedje, így légitársasági üzletágat is nyitna.
A brit Sunday Times szerint erről az Airbnb alapítója, Brian Chesky beszélt. Mint közölte, már vizsgálat alatt van az Airbnb légiközlekedési piacra való belépése, hogy a cég mindenféle, turisztikával kapcsolatos terméket kínálni tudjon ügyfeleinek a szállástól a repülőjegyig.
A közösségi megosztáson alapuló szolgáltatásnak több mint négymillió tagja van, de Chesky szerint többet szeretnének nyújtani, mint „idegenek ágyát vagy lakását” a nyaralók számára.
A most 36 éves alapító beszélt arról is, hogy többféle koncepciót vizsgáltak és vizsgálnak arról, hogyan tudnák a szolgáltatást fejleszteni, és úgy döntöttek, az Amazon mintájára szeretnének terjeszkedni, amely egy sima könyvesboltból a világ legnagyobb piacterévé változott, és mindent kínál, amit csak lehet. Ezt szeretné az Airbnb is.
A részletek azonban egyelőre nem ismertek, mert a légitársasági működés mikéntjét még vizsgálják.
Az Airbnb jelenleg 30 milliárd dollár értékű, nemrég a tizedik születésnapját ünnepelte, alapítása óta több, mint 300 millióan használták a szolgáltatást, amely több mint 200 országban van jelen.