A brazil Embraer gyártó nyilvánosságra hozta, hogy az új generációs E-Jet család, a héten bemutatott legnagyobb tagjának az Azul lesz az első üzemeltetője.
A brazil légitársaság összesen 50 darab E195-E2 adott megrendelést, melyből 30 kötelező érvényű, húsz pedig opciós vásárlási jog.
A cég már jelenleg is az egyik legnagyobb E-Jet üzemeltető, 73 darab előző generációs Embraer regionális gép teljesít szolgálatot a flottájában, melyből 64 a legnagyobb E195-ös változat.
Az Azul E195-E2-es repülőgépei egyosztályos székezéssel 130 utast lesznek képesek szállítani.
A gyártó tervei szerint az első E195-E2-es repülőgépet 2019 első felében állítják majd kereskedelmi forgalomba.
Akár a kisebb 737-esek és A319-esek váltótípusa lehet az E195-E2 és a low-cost légitársaságok számára is érdekes lehet
Az E195-E2-esbe a jelenlegi E195-ös gépekhez képest plusz három üléssor szerelhető be. Az E195-E2 egyosztályos, sűrű székezéssel akár 146 utas szállítására képes, kényelmesebb, kétosztályos elrendezésben pedig 120 utast szállíthat. A repülőgép 24%-kal alacsonyabb egy ülésre és egy repülőútra vetített üzemanyag fogyasztással dicsekedhet elődjénél (E195).
A gyártó jelentősen megnövelte a típus hatótávolságát is, mely mintegy 450 tengeri mérfölddel haladja meg az előd-típus tudását, az E195-E2 hatótávolsága 2 450 tengeri mérföld (4 537 km).
A brazil gyártó szerint ezek a paraméterek alkalmassá teszik a típust arra, hogy a légitársaságok akár a kiöregedő kisebb Boeing 737-eseik, vagy Airbus A319-eseik lecserélésekor az E195-E2 típust válasszák.
A cég szakemberei abban bíznak, hogy a típus meggyőzően alacsony üzemeltetési költségei és a maximális 146 székes kapacitása miatt a fapados légitársaságok érdeklődését is kivívhatja és természetesen versenyképes választási lehetőség a regionális flottájukat fejlesztő hagyományos légitársaságok számára is.