A csoport légitársaságai 123 millió utast szállítottak 2023-ban, a bevétel 14,6 százalékkal 35,4 milliárd euróra emelkedett, az adózott eredmény pedig az előző évi mintegy duplájára, 1,67 milliárd euróra növekedett.
A cég eredményközlése szerint a bevétel 15 százalékos növekedése mellett a csoport 2,7 milliárd eurós üzemi eredményt (korrigált EBIT) ért el tavaly, amely jelentős növekedés az előző évi 1,5 milliárd euróhoz képest. Ezzel a tavalyi év eredménye a Lufthansa-csoport történetének harmadik legjobb éve lett.
Csoportszinten a felkínált üléskapacitás a pandémia előtti 84 százalékát tette ki, csak a Eurowings érte el a 2019-es teljesítményét.
A csoport légitársaságai összesen 123 millió utast szállítottak 946 ezer járatukon 2023-ban, amely ötödével több az előző évinél. Az utasszállítási tevékenységből származó több mint 2 milliárd eurós nyereség jelentős részét a Lufthansa (854 millió euró) és a Swiss (809 millió euró) adta, de 2023-ban először fordult elő, hogy a csoport összes légitársasága nyereséget termelt.
Rekordszintű, 628 millió eurós működési nyereséget ért el a repülőgép-karbantartással foglalkozó Lufthansa Technik, az áruszállító divízió pedig 7 százalékos kapacitásbővítés mellett 219 millió eurós üzemi eredményt könyvelt el.
„A Lufthansa-csoport visszanyerte pénzügyi erejét” – kommentálta az eredményt Carsten Spohr, a vállalat vezérigazgatója.
A menedzsment részvényenként 0,3 eurós osztalékfizetést javasol, amelyről a cég májusi éves közgyűlésén hoznak majd döntést.
A csoport az idei évben 30 új repülőgép átvételét tervezi, köztük 20 lesz a nagy hatótávú szélestörzsű: 8 Airbus A350-900-as, 11 Boeing 787-9 Dreamliner és egy Boeing 777F áruszállító érkezik a flottába.
A felkínált kapacitást a csoport idén tavalyhoz képest 12 százalékkal, a 2019-es szint 94 százaléka körüli szintre emeli az erős kereslet kielégítése érdekében. Az utasszállító légitársaságok üzemi eredménye várhatóan a 2023-as szinten lesz, csakúgy, mint a légiáru-szállítási és repülőgép-karbantartási szegmenseké.