A Párizsi Légi Szalon harmadik napjára kifulladtak a megrendelések, a Boeing három kisebb darabszámú üzletet, az Airbus egy szándéknyilatkozatot jelentett be, az Embraer pedig egy kínai vállalattal kötött együttműködést áruszállítóvá alakítási programjáról. Az esemény első és második napjáról szóló összefoglalónk a linkeken olvashatók.
Négy Boeing 737-7 (MAX) repülőgépre adott megrendelést a Luxair, amely ezzel a legkisebb befogadóképességű változat első üzemeltetője lesz Európában. A luxemburgi légitársaság 2023 tavaszán rendelt meg négyet a 737-8 (MAX) változatból, emellett már az idén nyáron forgalomba állít két lízingelt példányt is.
Az indiai Akasa Air négy darab 737-8-as repülőgépre adott le megrendelést, amellyel 76 darabosra bővül a rendelésállománya, ebből 23 737-8-as és 53 a nagy kapacitású 737-8-200-as. A légitársaság jelenleg 19 repülőgéppel rendelkezik.
Az Air Lease Corporation (ALC) lízingcég két Boeing 787 Dreamliner megrendeléséről állapodott meg az amerikai gyártóval.
Az Airbus pedig bejelentette, hogy az Avolon lízingcég 20 darab A330-900neo megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot.
Az Embraer a kínai Lanzhou Aviation Industry Development Grouppal 20 darab E-Jet utasszállító áruszállítóvá alakításáról állapodott meg. A két cég közösen hoz létre E190 és E195 átalakításával foglalkozó üzemet Lancsou városban, amellyel az első generációs E-Jet áruszállító repülőgépek bevezetését kívánja támogatni és felgyorsítani a kínai piacon.
A De Havilland Canada és a svájci Zimex Aviation Ltd. pedig két, a szalon idején bejelentett, DHC-6 Twin Otter Classic 300-G új típusváltozat adásvételi megállapodását írta alá.
Az esemény első és második napjáról szóló összefoglalónk a linkeken olvashatók.