Felszólítja az Európai Bizottságot és minden érdekelt felet a Wizz Air, hogy szüntessék meg a repülőtéri résidőkre vonatkozó 80/20-as „használd vagy elveszíted” szabály felfüggesztését – közölte lapunkkal a low-cost légitársaság.

A légitársaság álláspontja szerint
a felfüggesztés meghosszabbítása irracionális és a versenyt gátló döntés lenne, amely inkább akadályozná, mintsem segítené az EU légiközlekedési szektorának talpra állítását.

Amint arról március elején beszámoltunk, az Európai Unió azért függesztette fel a 80/20-as résidő-szabályt, hogy megakadályozza az üres járatok üzemeltetését a koronavírus-járvány alatt. A szabály, amelynek eltörlését a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) március elején a járvány miatt kialakult rendkívüli helyzet miatt kérte, úgy szól, hogy a légicégeknek a lekért résidők legalább 80 százalékát fel kell használnia, különben elveszítik.

A Wizz Air szerint
amennyiben a 80/20-as szabály felfüggesztése a téli időszakban is érvényben marad, a gyenge üzleti modellel és rossz költséggazdálkodással működő légitársaságok gátat szabnának a Wizz Air képessége és szándéka szerinti további növekedésének.

Mindez azt is megakadályozná, hogy a Wizz Air még több, régóta várt alacsony árú szolgáltatást nyújtson utasai számára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az intézkedés továbbá negatív hatással lenne a repülőterek által kiszolgált városok gazdasági helyzetére is, ugyanis a repülőterekre érkező utasok száma csökkenne, így ezeken a repülőtereken a helyi alkalmazotti létszámtól kezdve a helyi ellátásig és ellátási láncokig bezárólag számos gazdasági szereplő kárt szenvedne.

A cég szerint a légiközlekedés korlátozása csak tovább akadályozná az Európai Unió gazdasági felépülését, mindezért pedig súlyos árat fizetnének az elmúlt időszakot már amúgy is jelentősen megsínylett gazdaságok.

Fotó: AIRportal.hu

A London-Gatwick repülőtér egyes légitársaságai például úgy nyilatkoztak, hogy szerintük még évekig eltarthat, mire a kereslet visszatér a megszokott szintre. A Wizz Air úgy gondolja, hogy a légitársaságok által zárolt, légiközlekedésre nem használt résidők nem szolgálják sem az olyan légitársaságok érdekét, mint a Wizz Air, sem a repülőtereket, sem az Európai Unió gazdasági fejlődését.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a Wizz Air mindig is a növekedésre összpontosított, és továbbra is hű marad ehhez a szellemiséghez. Más légitársaságokkal szemben a Wizz nem részesült állami támogatásban, mégis már a tavaly ilyenkori kapacitásának 77 százalékát üzemelteti.

Annak érdekében, hogy a vállalat bővülni tudjon, és az elvárt magas minőségben nyújthasson szolgáltatásokat utasai számára, nyitott az új piaci lehetőségek kiaknázására, beleértve az olyan, résidőkben szűkös európai repülőtereket is, amelyek azért nem elérhetők más légitársaságok számára, mert az ott már jelenlévők saját leállásuk miatt ezen résidőket őrzik, anélkül, hogy repülnének.

„Felszólítom az Európai Bizottságot, hogy 2020. október 25-től szüntesse meg a 80/20-as résidő-szabály felfüggesztését valamennyi európai légitársaság számára, és a valódi piaci feltételek érvényre juttatásával támogassa a légiközlekedési szektor és a kapcsolódó iparágak helyreállítását. A mentesség 2021 márciusáig történő meghosszabbításának mostani terve akadályozza a szabad versenyt és védi a gyenge üzleti modellel működő légitársaságokat, míg a Wizz Airhez hasonló vállalatok készek az új piaci lehetőségeket megragadni, és még több alacsony viteldíjú utazási lehetőséget kínálni az utasok számára” – mondta el Váradi József, a Wizz Air Group vezérigazgatója.