Lízingcégtől bérel majd próbaként három Airbus A321LR repülőgépet a Scandinavian Airlines 2020-tól. A megnövelt hatótávolságú variánssal transzatlanti, közel-keleti és indiai járatokat is üzemeltetnének majd.
Újabb légitársaság döntött az új generációs Airbus A321neo nagy hatótávolságú variánsa, az A321LR mellett: a Scandinavian Airlines (SAS) 2020-tól három darabot lízingel az ALC-től – írja az aero.de portál. Egyelőre próbaként, de a tájékoztatás arra enged következtetni, hogy ha beválik, további példányok követhetik ezeket.
A típusváltozattal várhatóan az USA és Kanada keleti parti városaiba, a Közel-Keletre, valamint Indiába közlekedik majd a légitársaság.
A Scandinavian vezetője közölte, hogy a konkrét járatokat hamarosan bejelentik. Mint megírtuk, már tavaly ősszel is beszélt arról, hogy vizsgálják az A321LR beszerzését, amelyekkel kiválóan lehet új, eddig fel nem fedezett várospárokat elindítani.
A nagy hatótávú változat a gyári adatok szerint kétosztályos elrendezésben 206 utassal és poggyászaikkal mintegy 7400 kilométerre képes repülni, három kiegészítő üzemanyagtartályának köszönhetően. Az újfajta törzskialakítású, módosított ajtóelrendezésű variáns legnagyobb felszállótömege az alapváltozathoz képest jelentősen több, 97 tonna.
A szintén keskenytörzsű, és máig a transzatlanti forgalomban részt vevő, de már nem gyártott Boeing 757-es voltaképpeni utódjaként kínálja az Airbus ezt a variánst, a kevesebb utast vonzó, de nagyobb távolságú járatokra, ahol szélestörzsű típust nem éri meg üzemeltetni.
A Scandinavian a keskenytörzsű flottáját az új generációs A320neo típuscsaláddal fiatalítja meg, több lépcsőben összesen 65 darabot rendelt, további tizenötöt pedig lízingkonstrukcióban vesz majd át.
Az Airbus az A321LR első példányát tavaly év végén adta át az izraeli Arkia számára. Több más kisebb-nagyobb cég is rendelt a típusváltozatból, amelynek fejlesztésén – A321XLR néven további hatótávnöveléssel – egyre erősebben gondolkodik a gyártó.