Tizenhat darab Airbus A330-900neo szélestörzsű repülőgép megrendeléséről döntött a Condor, miután a hatósági jóváhagyásokat követően lezárult a német szabadidős légitársaság felvásárlása.
A Condor lesz az A330neo típus első üzemeltetője Németországban.
Az első példányt 2022 őszén veszi át a cég, 2024 közepére pedig a teljes, közel 26 éves átlagéletkorú Boeing 767-300ER flotta cseréje megtörténik.
A német szabadidős légitársaság igazgatósága is jóváhagyta a beszerzést, az Airbus lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint hét példányt megvásárol a Condor, kilencet pedig lízingelni fog.
A Condor közleménye kiemeli, hogy az új generációs szélestörzsű típus egy utasra vetítve mindössze 2,1 liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométerenként. Ennek köszönhetően nemcsak az üzemeltetési költségek csökkennek, hanem kisebb lesz a flotta károsanyag-kibocsátása is.
Az utasok kényelme érdekében új üzleti, prémium turista és turista osztállyal szerelik fel a gépeket, de erről további részleteket csak később oszt meg a cég.
A Condor szintén bejelentette, hogy az Európai Bizottság és a versenyhatóságok jóváhagyását követően létrejött a korábban bejelentett felvásárlási ügylet, a brit Attestor befektetési alap lett a német üdültető légitársaság többségi tulajdonosa. A befektetőnek opciója van a most megszerzett 51 százalék feletti, még nagyobb részesedés vásárlására.
Az ügylet során az Attestor 200 millió euró friss tőkét juttat a légitársaságnak, további 250 millió eurót pedig a flotta modernizálására használnak majd fel.
Amint korábban megírtuk, ismételt vizsgálat után az Európai Bizottság megint zöld utat adott a Condor német állami támogatásának.
Mint ismert, a Condor nehézségei a korábbi tulajdonos, a brit Thomas Cook turisztikai konszern 2019-ben bekövetkezett csődjével kezdődtek. Tavaly év elején a LOT állami anyavállalata, a Polish Aviation Group (PGL) már aláírta a megállapodást, hogy 300 millió euróért megveszi a légitársaságot, de a koronavírus-járvány, illetve az elrendelt utazási korlátozások miatt a lengyel fél 2020 áprilisában kihátrált az ügyletből. Később a Condor 550 millió eurós német állami segélyt kapott a KfW-n keresztül, és csődvédelembe vonult, amelyből azóta már sikerült kikerülnie.