Az Airbus statisztikáját a Delta további Airbus A321neo-megrendelése dobta meg, a 737 MAX-ok elektromos hibája a Boeingét viszont ismét mélypontra lökte.
Az Airbus friss statisztikája szerint áprilisban 48 repülőgépre gyűjtött megrendelést, a Delta Air Lines plusz 25 darabra szerződött az A321neóból, emellett az Avolon lízingcég vásárolt 14 A320neót és 8 A321neót, egy privát cég pedig egy A319neót.
Mivel a márciusi adatokhoz képest lemondtak 6 A321-est és 16 A320-ast, az Airbus ezekkel számolt idei eladási mennyisége mostanra mínusz 35 gépre javult.
A Boeing 25 megrendeléssel zárta az év negyedik hónapját, a legnagyobb vásárló a Dubai Aerospace Enterprise (DAE) lízingcég volt, amely 14 737 MAX-re szerződött, emellett 3-3 példányt kért ugyanebből a típusból az Air Lease Corporation (ALC) és egy meg nem nevezett ügyfél. A Silk Way 5 darab 777F-et vásárolt.
Az év eddigi részében a Boeing lemondásokkal együtt számolva 84 gép értékesítésénél tart.
Az átadások szempontjából is jobb hónapot zárt az Airbus, összesen 44 gépet vettek át az üzemeltetői, két A330-ast és hat A350-est leszámítva mindegyik keskenytörzsű volt. Az év első négy hónapjában az Airbus 170 repülőgépet adott át üzemeltetésre.
A Boeingnél éppen felfutott a már legyártott 737 MAX-ek átadása, de a folyamatot az újabb elektronikai hibák megakasztották, a cég a probléma javításáig leállította az átadásokat. Ennek megfelelően áprilisban mindössze négy MAX-et sikerült az ügyfeleknek átadni.
Összesen 17 gép került üzemeltetőhöz a Boeing csarnokaiból, az előbbieken kívül két 777F és egy-egy áruszállító, valamint katonai felhasználású 767-es, továbbá kilenc 787-es, amelyekből a már elkészült, de le nem szállított gépeket adja most át a gyártó.
Az év eddigi részében a Boeing 94 repülőgépet adott át.