Alig látható méretűre zsugorodott a Boeing adózott eredménye a szeptember 30-án végződött harmadik pénzügyi negyedévre, de a társaság még nyereséget termel. Közölték azt is, hogy a piaci környezet miatt 2020 végétől havi 14-ről 12-re csökkentik a 787-esek gyártási rátáját, és hogy az első 777X átadása tényleg 2021-re csúszik.
A chicagói székhelyű társaság lapunkhoz eljuttatott eredménykimutatása szerint a harmadik negyedévben 21 százalékkal 19,9 milliárd dollárra csökkent az árbevétel, az üzemi eredmény 43 százalékkal 1,2 milliárdra, az adózott eredmény pedig 1,1 milliárd dollárra csökkent, ez fele annyi, mint egy évvel korábban.
Az év első kilenc hónapjában a Boeing a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 19 százalékkal kevesebb, 58 milliárd dollár bevételből gazdálkodhatott, az üzemi eredmény 97 százalékkal 229 millióra, az adózott nyereség pedig 95 százalékkal 374 millió dollárra zuhant.
A kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó részleg az első kilenc hónapban elvesztette korábbi bevételei 39 százalékát, mivel a tavalyi 568 után idén eddig mindössze 301 gépet adtak át üzemeltetésre.
Az üzletág a tavalyi 5,2 milliárdos nyereség után idén 3,8 milliárdos üzemi szintű veszteséget termelt.
A Boeing gazdálkodását a szolgáltatási szektor, illetve a hadiipari megrendelések tartották a zöld zónában.
A bevétel csökkenése elsősorban a tavalyitól elmaradó gépátadással magyarázható, ennek oka pedig a 737 MAX-ok továbbra is fennálló repülési tilalma. A típus újraengedélyeztetésével kapcsolatban a Boeing azt írta, elkészültek a szoftveres és képző anyagok módosításai és továbbra is szorosan együtt működnek a Szövetség Légügyi Hatósággal (FAA). Jelenlegi számításaik szerint a típus 2019 negyedik negyedévében szállhat újra fel, 2020 végére pedig a jelenlegi 42 darabos gyártási ráta 57-re emelhető.
A Boeing eredményközlésében kitért arra is, hogy a jelenlegi kereskedelmi környezet miatt 2020 végétől havi 14-ről 12-re csökkenti a 787 Dreamliner gyártási rátáját és azt 2 éven keresztül fent is tartja.
A 777X típussal kapcsolatban azt írták, hogy az első felszállás 2020 elején várható, de már a gyártó is azzal számol, hogy az első kereskedelmi példányt 2021 elején adja át az Emirates-nek.