A típust több mint 30 év szolgálat után vonja ki flottájából a német szabadidős légitársaság, amely 2025 végére teljesen az európai gyártó repülőgépeire áll át.
A Condor még az idei nyári csúcsszezon előtt, áprilisban kivonja az utolsó Boeing 767-es repülőgépét.
A típus több mint három évtizedes szolgálat után távozik a flottából.
Jelenleg még három Boeing 767-300ER repül a Condornál, a D-ABUC és a D-ABUH lajstromjelűeket 1993-ban és 1994-ben újonnan vette át a cég a gyártótól, míg az 1999-es gyártású D-ABUK 2011-ben érkezett az Alitaliától.
A frankfurti központú légitársaság a nyári menetrendben már kizárólag az Airbus A330-900neo repülőgépeivel teljesíti az interkontinentális járatait – mondta a Condor szóvivője az aero.de-nek.
A légitársaság már tizenkét példánnyal rendelkezik az új generációs hajtóművekkel és modern fedélzeti berendezéssel felszerelt A330neo nagyobb befogadóképességű változatából, amelyek már a Condor új, csíkos arculatát viselik.
Kapcsolódó hír, hogy a mostani tervek szerint Boeing 757-es repülőgépeire a 2025-ös nyári menetrend végéig számít a cég, annak ellenére, hogy a gépek lízingszerződései csak 2028-ban járnak le. A flottában jelenleg már csak a hosszabb törzsű, 757-300-as változatból repül kilenc példány, amelyek átlagéletkora 24 év.
A Condor Boeing 757-300-asai a budapesti repülőtéren is rendszeresen megfordulnak, ugyanis az Aeroplexnél végeznek rajtuk időszakos karbantartást a téli időszakban.
A 757-esek kivonása után a Condor kizárólag az európai gyártó típusait üzemelteti majd, a tervek szerint a rövid- és középtávú flottát 13 A320neo és 28 A321neo alkotja majd. A légitársaság az idei és a jövő évben 14 új generációs keskenytörzsű Airbus-t vesz át, ezek részben a 757-eseket, részben a régebbi A320/A321(ceo) gépeket váltják majd.