Átadta a kilencezredik A320-ast az Airbus, a jubileumi darab az Easyjet flottájába került.
Az A320neo az európai gyártó hamburgi gyárában készült el.
Az Airbus legutóbbi, augusztus végi statisztikái szerint közel 15 ezer megrendelést adtak le 1988 óta az A320-as család tagjaira, a legsikeresebb modell az A320ceo, amelyből 4770-et kértek, de már az A320neóból is 3800 darab gyártására szerződtek le, az A321-es ceo és neo variánsaiból 4500 fogyott eddig.
Az A320-as család tervezése még az 1970-es évek végére nyúlik vissza, hivatalosan 1981-ben kapta meg az A320-as megjelölést, a programot 1984-ben indították el 96 darabos megrendeléssel. Az első ügyfél az Air France volt 25 darabos vásárlási szándéknyilatkozattal, amelyet az 1981-es Párizsi Légi Szalonon jelentett be.
Az első példány 1987-ben gurult ki a gyártócsarnokokból Jacques Chirac francia elnök, valamint Károly herceg és Diana hercegnő jelenlétében. A berepülési program 530 repülésből és 1200 repült órából állt, az európai hatóságok 1988 februárjában adták ki a légialkalmassági engedélyt, az első kereskedelmi példány az Air France-hoz került 1988. március 28-án.
A nagyobb, A321-es tervezése pár hónappal később kezdődött, a kisebb, A319-es pedig 1992-től jelent meg a kínálatban.
A legelső példányt, amely a tesztrepülésben vett részt az Airbus letárolta, az F-WWAI lajstromú gép a toulouse-i Aeroscopia Múzeumban van. Az első kereskedelmi forgalomba álló gép sorsa ennél szomorúbb, adatbázisok szerint az Air France az F-GFKA lajstromú gépet a 2010-es flottából való kivonása után Orly-n szétbontotta.