Grönland is meghonosítaná az elektromos, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) légitaxikat, az Air Greenland légitársaság az Avolon lízingcégtől beszerzendő Vertical Aerospace VX4 típusú légijárművekkel indítana shuttle-szolgáltatást a sziget települései között.
A grönlandi nemzeti légitársaság az Avolon eVTOL-programjának első európai ügyfele, az Air Greenland a megállapodás szerint a Vertical Aerospace gyártó VX4 modelljéből vásárolna vagy lízingelne, azonban egyelőre nem jelentették be, hogy hány példányt.
A VX4-es a pilóta mellett 4 utas szállítására képes, egy feltöltéssel 185 kilométer (100 tengeri mérföld) hatótávolságra.
A felek egy munkacsoportban dolgozzák ki azt, hogy milyen infrastruktúra és tanúsítások szükségesek Grönlandon az elektromos légitaxik beindításához, amellyel a környezetszennyezőbb közlekedési módokat, vagy a jelenleg csak vízi úton megközelíthető területekre közlekedő, lassabb hajójáratokat váltanák ki.
Az Avolon 500 darab eVTOL légijárműre adott le megrendelést a tavalyi évben, amelynek 90 százalékára már találtak leendő üzemeltetőt, például a brazil GOL, a JAL és az Air Asia is rendelt a készletből.
Az eVTOL légijárműveket elsősorban a nagyvárosi közlekedés forradalmasítására dolgozták ki, azonban az utóbbi időben a szárazföldön nehezen megközelíthető területek, vagy a csak vízi úton elérhető települések közötti alkalmazásukat is vizsgálják. Mint megírtuk, erre a célra rendelt a norvég Wideroe légitársaság is az Eve Urban Air Mobility Solutions típusából, a brazil Embraer leányvállalatától.