Bezárja két bázisát is a Laudamotion-t, a cég vezetése szerint pénzügyi okok miatt döntöttek a grazi és salzburgi központok leállítása mellett.
Az Airways Magazine információi szerint a két bázis bezárása 28 dolgozót érint (17-et Salzburgban, 11-et Grazban), nekik felajánlják, hogy a bécsi, düsseldorfi és stuttgarti bázisokon kapnak állást, amelyeket fejleszteni fognak.
A két repülőtéren eszközöket ugyan nem tároltak, de irodákat béreltek, a Laudamotion, ezeket még a csődbe ment Nikitől örökölték meg a gépekkel együtt. A cég egyik szóvivője a gazdasági helyzettel és költségcsökkentéssel indokolta a lépést, osztrák lapok szerint a két repülőtér túl drága volt a Niki Lauda vezette társaságnak. Olyannyira, hogy a közeljövőben nem is tervezik, hogy visszatérnek a repülőtérre, de a Palma de Mallorca-i járat megmarad a hálózatban.
Ebben az évben a Laudamotion várhatóan 150 milliós veszteséget halmozhat fel üzemelése első évében. A Ryanair legutóbbi pénzügyi kimutatása szerint az első félévben a Laudamotion 45 milliós veszteséget halmozott fel, és az egyre drágább kerozin sem segíti a fejlődésben a céget.
A Ryanair 75 százalékos tulajdonában álló légitársaság a múlt héten jelentette be, hogy jelentős bővítést terveznek a stuttgarti bázison a 2019-es nyári menetrendben: három új gép és 17 új járat, köztük budapesti is indul majd. A tervek szerint 2020-ra összesen 24 gép lesz majd a flottában és 5 millió fölött lehet az éves utasforgalom.