Hírek szerint kritikus levelet kapott az USA légügyi hatóságától a Boeing, kétséges, hogy a 737 MAX 10-es még idén megszerezi a légialkalmassági engedélyt.

A fő problémát az jelenti, hogy a 737 MAX két balesete miatt megváltozott a légügyi hatóság eljárása, hosszabb időbe telik, amíg egy új típust alkalmasnak minősítenek.

A 737 MAX 10-es esetében a kongresszus két éve 2022. december 31-i dátumot jelölt meg határidőként, a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) viszont nincs meggyőződve arról, hogy ezt a határidőt a Boeing tartani tudja, akkor kicsúsznak ebből, akkor csak a kongresszus tudja meghosszabbítani.

A gyártónak írt levelében az FAA azt kérte a vállalattól, hogy a MAX 10-es és a 777-9-es esetében is nyújtson be új, megalapozottabb terveket a jóváhagyási folyamat további lépéseire.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A dokumentum létezését a Seattle Times-nak a Boeingnél és az FAA-nél dolgozó névtelen források is megerősítették.

Hivatalosan a gyártó csak annyit reagált, hogy mindenben együttműködik az FAA-vel a gépek jóváhagyásában.

A lap egyik forrása azonban azt mondta, a Boeing már elkezdett lobbizni a határidőn belüli jóváhagyásért, és azzal érvelt, hogy sok munkahely forog kockán.

Az FAA azt is közölte, hogy jelenlegi forgatókönyvek szerint 2023 vége előtt nincs esély a 777-9-es jóváhagyására.