Az Ural Airlines belföldi járatát teljesítő Airbus A320-200-as pilótái hidraulikaprobléma miatt kitérő reptérre tartottak, de végül egy búzamezőn hajtottak végre kényszerleszállást, a fedélzeten tartózkodó 165 ember sérülések nélkül megúszta a balesetet.

A légitársaság RA-73805 lajstromjelű, Airbus A320-200-as típusú repülőgépe az U6 1383-as belföldi járatot teljesítette Szocsiból Omszkba.

A repülőgép egyik, a fékszárnyak és az áramlásrontó lapok működtetésére is használt hidraulikarendszere azonban a célreptér megközelítése során hibát jelzett, emiatt a pilóták a leszállás megszakítása és a Novoszibirszkbe történő kitérő mellett döntöttek. Az Omszktól mintegy 320 tengeri mérföldre (kb. 600 km) fekvő város repterén ugyanis hosszabb futópálya áll rendelkezésre.

A repülőgép végül Novoszibirszktől 180 kilométerre egy búzaföldön hajtott végre kényszerleszállást, Kamenka település közelében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság közlése szerint a repülőgépen elegendő üzemanyag állt rendelkezésre a kitérő repülőtér eléréséhez, de az Omszkban végrehajtott megszakított megközelítés után a futómű-aknák ajtajai nyitva maradtak, amely az erős szembeszéllel együtt megnövelte a fogyasztást.

A repülőgép kapitánya, felismerve, hogy nem lesz elegendő üzemanyag a kitérő repülőtér eléréséhez, végül a mezőn végrehajtott leszállás mellett döntött.

Az A320-ason tartózkodó 159 utas és 6 fős személyzet vészcsúszdákon hagyta el a fedélzetet, személyi sérülés nem történt, a repülőgép futóműveiben, hajtóműveiben és a szárnyakban károk keletkeztek. Az utasokat buszokkal szállították az úti céljukba.

Az illetékes hatóságok megkezdték az esemény okainak vizsgálatát.

Amint korábban megírtuk, a légitársaság egyik Airbus A321-ese 2019 augusztusában, a moszkvai Zsukovszkij repülőtérről végrehajtott felszállás során madarakkal ütközött, amelynek következtében a repülőgép mindkét hajtóműve leállt. A személyzet egy kukoricatáblában hajtott végre kényszerleszállást, senki nem sérült meg, ám a gépben olyan károk keletkeztek, hogy később szétbontották.