Címke: Boeing 777
Viszonylag fiatal Boeing 777-eseket bontanak szét
Úgy látszik, nem kellenek senkinek az Etihad Airways alig tizenkét éves Boeing 777-200LR gépei, két példányt már biztosan szétbont egy erre szakosodott cég.
Tizenöt gépét állította le alkatrészhiány miatt az Air India
Alkatrészhiány miatt kénytelen volt 15 gépét leállítani a csőd szélén egyensúlyozó, közpénzből lélegeztetőgépen tartott Air India.
Mindenki imádta az Emirates csillivilli triplahetesét
Rövid idő alatt osztatlan sikert aratott a Twitteren az Emirates, amikor bemutatta új, „Bling 777”-es repülőgépét, kár, hogy az igazit sosem láthatjuk.
Több repülőgépétől megválik a Jet Airways
Átszervezési és megtakarítási tervének keretében hat Boeing 777-esétől és minden előző generációs, öregebb Boeing 737-esétől megválik az indiai Jet Airways.
Késlelteti Boeing 747-esei és öreg 777-esei kivonását a Thai Airways
A Dreamlinerek hajtóműgondjai és az új repülőgépek beszerzéséről szóló döntés csúszása miatt a tervezettnél tovább tartja flottájában Boeing 747-eseit és koros 777-esit a Thai Airways. Európába ma közlekedett utoljára Thai Jumbo.
Túl sok lízingdíjat fizet az Alitalia a bérelt gépeiért
Az olasz nemzeti légitársaság csődbiztosainak adatai alapján a flotta jó pár éves gépeiért átlagosan egy gyári újnak megfelelő összeget költenek, ezért újratárgyalnák a szerződéseket.
Múzeumba kerül a legelső Boeing 777-es
Az arizonai Pima Air & Space Múzeumba kerül a legelső Boeing 777-es, azt a repülőgép jelenlegi üzemeltetője, a Cathay Pacific jelentette be.
Újabb 19 gépét állítja le az Air India
Újabb 19 gépét állítja le alkatrészhiány miatt az Air India, lassan a flotta negyede repképtelenné válik.
Újabb százas megrendeléssel zár a Boeing Farnborough-ban
A Farnborough Air Show zárónapjára is tartogatott még némi puskaport a Boeing, egy száz darabos 737 megrendeléssel nyitották a negyedik napot.
Megnyirbálja hosszútávú járathálózatát az Austrian
Távol-keleti és tengerentúli útvonalhálózatához is hozzányúl az Austrian, hogy hatékonyabban üzemelhessen a következő években.
„Önértékelési zavarba” került egy Boeing 777-es
Másfélszer annyi kerozinnal szállt fel a Singapore Airlines egyik repülőgépe, mint amennyit kért a személyzet: a repülőgép azt "hitte" magáról, hogy nem a megnövelt hatótávolságú változat, a földiek pedig nem jól ellenőrizték a betöltött mennyiséget.
Műszaki és pilótahiba is volt a British Las Vegas-i baleseténél
Kiadták a végső jelentést a brit légitársaság Boeing 777-esének 2015 szeptemberi balesetéről: anyagfáradás okozta az egyik hajtómű meghibásodását, a pilóták viszont a megállás után nem követték az ilyenkor kötelező protokollt, így a vészkiürítésnél komoly hibákat derítettek fel a balesetvizsgálók.
Kérdőjeles a legelső Boeing 777-es sorsa
Eddig a hongkongi Cathay Pacific flottájában szolgált a legelsőként megépült 777-es: a 24 éves gépet a légitársaság a seattle-i repülési múzeumnak adná, amely azonban egyelőre nem fogadókész.
Érdeklődik a Boeing 777X iránt a Turkish Airlines
Ultra hosszú járatokon gondolkodik a török nemzeti légitársaság, az elnök közlése szerint jelenleg tanulmányozzák az erre alkalmas új generációs szélestörzsű típusokat.
Vizsgálja az Airbus az A350-1000 hatótávnövelését
A Qantas tervezett közvetlen Sydney-London és hasonló, 20 órás járataihoz nem csak az A350-900-as, hanem a hosszabb törzsű változat módosítását is el tudja képzelni az Airbus.
Kérdőjeles az Austrian szélestörzsű flottájának jövője
Amíg nem növekedik a nyereségesség az osztrák légitársaságnál, a tulajdonos Lufthansa-holding nem cseréli le az öregedő 767-eseket és 777-eseket, egyes vélemények szerint nem véletlenül.
További Boeing-szélestörzsűeket rendelhet a British
Willie Walsh IAG-vezér közlése szerint az Airbus és a Boeing képviselőivel is tárgyaltak, de azt érzékeltette, hogy inkább az amerikai gyártó esélyesebb egy British Airways-megrendelésre szélestörzsű gépekből.
Letaszította a trónról az Egek Királynőjét a kéthajtóműves utód
Meghaladta az átadott és forgalomba helyezett 777-esek száma a 747-esekét, de az 1544 példányos mérföldkövet még az Airbus A330 is átlépheti a közeljövőben.
Tucatnyi repülőgépét leparkolja az Emirates
A pilótahiány és az alacsonyabb utasforgalma miatt ezekben a hónapokban több 777-esét és A380-asát leállítja a dubaji légitársaság.
MH370: Egyelőre nem járt eredménnyel az újabb kutatás sem
A Malaysia Airlines malajziai légitársaság MH370-es 2014-ben eltűnt járata utáni újabb indiai-óceáni kutatás sem járt eredménnyel.
Mégsem kap Boeing 777-eseket az idén Irán
Még nem tudni, hogy az USA újból szigorítja-e a szankciókat, ezért a Boeing elhalasztotta az idei évre előirányzott három 777-es átadását az Iran Air számára, ezeknek más vevőket keres.
Kell a Boeing 787-es a Malaysia Airlines-nak
Cáfolja a sajtóértesüléseket a Malaysian Airlines, mégis fenntartják a Boeing 787 Dreamlinerekre szóló szándéknyilatkozatukat. A cég kivont 777-esei Zimbabwébe kerülnek.
Még több A380-ast akar és újabb „szöcskejáratokat” indítana az USA-ba az Emirates
A 2020-tól érkező, következő adag A380-asán az Emirates újfajta kabint alakíttat ki, és Tim Clark elnök szerint hamarosan megrendeléssé alakítják az opciós lekötéseiket is. A cégvezető közölte, hogy pilótahiány miatt a nyáron számos járatukat törölni kénytelenek és gondolkoznak a fapados jegyárkategória bevezetésén is.
Hatalmas gépátvételi hullám kezdődött Kínában
A China Southern és az Air China légitársasági csoportok 2020-ig összesen csaknem négyszáznyolcvan Airbus- és Boeing-gépet vesznek át, miközben megszabadulnak sok régi példánytól is.
Így készülnek a Boeingek Seattle-ben
A 737-esek konfigurációs stúdiója után folytassuk a túrát a végösszeszerelő sorokon, amelyből két városba is jutott Seattle környékén: a szomszédos Rentonban csak a 737-esek, a kicsit északabbra lévő Everettben pedig az összes többi modell gyártásával foglalkoznak.