Címke: CFM International
Hamisított hajtómű-alkatrészeket találtak több légitársaság gépén is
Egy brit cég hamis dokumentumokkal forgalmazott alkatrészeket a korábbi generációs Boeing 737-esek és Airbus A320-asok CFM-hajtóműveihez, már európai, amerikai és ausztrál légitársaságoknál is találtak ilyeneket.
2035 után érkezhet az Airbus teljesen új típusa
Az európai repülőgépgyártó A320neo családjának utódja 2035 és 2040 között készülhet el, a cél a maihoz képest 20-25 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás, de a CFM által fejlesztett Open Fan technológia használatához még sok kérdést kell tisztázni.
Elkészült az első Kínában összeszerelt LEAP 1-A hajtóműrendszer
A Safran Nacelles átadta az első olyan LEAP 1-A hajtóműrendszert és a hozzá tartozó gondolákat az Airbusnak, amelyet a kínai Tiencsinben működő új gyárában szereltek össze.
Jobban viselik majd a poros körülményeket a CFM LEAP hajtóművek
Az Indiában és Közel-Keleten felmerült meghibásodások miatt módosít új generációs hajtóművei egyes alkatrészein a gyártó.
Továbbra is a vártnál hamarabb mennek tönkre egyes LEAP hajtóművek
A korábban becsültnél több karbantartást igényelnek az extrém körülmények között üzemeltetett CFM LEAP erőforrások.
Kevesebb repülőgépet tud átadni idén a két nagy gyártó
A beszállítói lánc nehézségei, főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű miatt mérsékli ezévi gyártási és átadási kilátásait az Airbus és a Boeing is.
Nyitott ventilátoros hajtóművet is tesztelnek majd az A380-ason
A CFM fejlesztés alatt álló Open Fan erőforrását egy A380-ason tesztelik majd az évtized második felében az Airbus és a hajtóműgyártó megállapodása szerint.
Új hajtóműtechnológia fejlesztésébe kezd a CFM
Az eddigieknél 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztású és kibocsátású erőforrás kifejlesztésébe kezd a GE és a Safran közös cége, az erőforrás hibrid és hidrogénmeghajtással is üzemelhet majd.
Újraindul a cseh és az ukrán zászlóvivő, gondok vannak a Laudánál a fizetéssel
Újraindul a Smartwings Group és az Ukraine International, bajok vannak a fizetésekkel a Laudánál, ragaszkodik a Lufthansa egyes résidejeinek elvételéhez az Európai Bizottság.
Az Egyesült Államok keresztbe feküdne a C919-projektnek
A Trump-kabinet azt fontolgatja: megtiltja az amerikai cégeknek, hogy alkatrészeket és berendezéseket adjanak el Kínának a Comac C919 programhoz.
Dobta a Pratt & Whittney-t a Qatar, 4 milliárdot bukott az amerikai cég
Felbontotta a hajtóműszállításra szóló szerződését az amerikai Pratt & Whittney-vel a Qatar Airways, a közel-keleti légitársaság inkább a CFM International erőforrásait kéri A321neóikhoz.
Jelentősen csökkenti a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing
Havi 52-ről 42-re csökkenti április közepétől a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing, a döntés azt jelzi, hogy az eredetileg reméltnél hosszabb ideig tarthat az átadások szüneteltetése, és tovább maradhat a földön a MAX-flotta.
Három éve áll szolgálatban az A320neo
A légitársasági tapasztalatok szerint az új generációs Airbus-keskenytörzsű tényleg meglepően keveset fogyaszt, a pilóták szerint pedig élmény repülni vele, az amúgy csendes hajtóművek nagyobb tolóereje miatt. Az első magyar lajstromjelű neo tavasszal érkezik a Wizz Airhez.
Itt kúrálják az Iberia repülőinek hajtóműveit
Bejutottunk az Iberia hajtómű-karbantartó üzemébe, ahol nem csak a gyors és azonnali javításokat, hanem a teljes felújításokat is elvégzik. Bemutatjuk nektek, hogyan kezdődik munka és milyen lépéseket kell végrehajtani egy-egy nagyjavítás során.
Még mindig késésben a Boeing 737-esek átadása
Októberben is a tervezettnél kevesebb 737-est tudott átadni a gyártó, a pénzügyi igazgató közlése szerint csak az év végére szűnhet meg meg a főként a beszállítók kapacitásgondjai miatt keletkezett csúszás.
Csak jövőre tárgyal az Airbus a Safrannal a hajtóműgyártás felpörgetéséről
Bár a gyártók akár azonnal felpörgetnék a keskenytörzsű gépek gyártását, a beszállítói oldalról vannak nehézségek. A hajtóműveket gyártó Safrannal csak a jövő év első negyedében kezdődnek meg a tárgyalások.
Nyugdíjasokkal erősíti a 737-es gyártósort a Boeing
Egykori dolgozói visszahívásával és máshonnan odahelyezettekkel igyekeznek segíteni a legsikeresebb Boeing-típus akadozó gyártásán, a vezetőség eközben tovább növelné a havonta összeszerelt példányok számát.
Feltorlódtak a félkész 737-esek a Boeing rentoni üzemében
Több tucatnyi Boeing 737-es áll hajtóművek és egyéb részegységek nélkül a rentoni repülőtér területén, miután a nemrég megnövelt gyártási rátával nem tudnak lépést tartani a beszállítók.
Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a „797”-es típushoz
Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.
Kiterjesztik a Boeing 737-esek hajtóműveinek vizsgálatát
Az amerikai légügyi hivatal a legújabb direktívájában az eddig meghatározottnál még több CFM hajtómű ultrahangos vizsgálatát írja elő, a Southwest eddig egyetlen hibás lapátot talált.
Még nem találtak hibás hajtóművet a Southwestnél
Az eddig ellenőrzött sokezer ventilátorlapátnál nem találtak anyagfáradást, de gőzerővel folytatja a légitársaság a szerkezetek vizsgálatát.
CFM LEAP-származékkal pályázna a GE a Boeing „797”-eshez
Az A320neo és a Boeing 737 MAX hajtóművének továbbfejlesztésén gondolkodik a General Electric, ezzel tennének ajánlatot a Boeing tervezett új, közepes méretű típusához.
Vegyesen fogadják a légitársaságok a Boeing tervezett közepes típusát
Szakértők szerint a tervezett új típus raktere túl kicsi lesz az ázsiai légitársaságoknak, míg az észak-amerikai, európai cégeknek nem kell a nagy tehertér. A Ryanair sokallja a Boeing 797-es egységköltségét a 737 MAX-hez képest, ezért a nem akar a vevők között lenni.
A CFM vitte a piac 55 százalékát 2016-ban
A CFM International vitte a hajtóműpiac 55 százalékát 2016-ban, a világ régiói közül csak a Közel-Keleten nem ők lettek a legerősebb versenyzők.
Újra felszállhatnak a 737 MAX repülőgépek
Néhány napos kényszerszünetet követően felfüggesztette a Boeing a 737 MAX repülési tilalmát.