Címke: fenntartható fejlődés
IATA: az emisszió ellentételezése csak átmeneti megoldás
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése nem oldja meg véglegesen a problémát, ez csak a karbonsemleges növekedés biztosítására alkalmas.
Környezetbarát kényelmi csomagot mutatott be a Hawaiian
Az idén kilencven éves légitársaság egy helyi vállalkozást kért fel, hogy környezetbarát és a szigetek kultúráját tükröző kényelmi csomagokat készítsen.
Carsten Spohr: A következő 20 évben nem jön el a „zöld megváltás” a repülésben
A Lufthansa vezérigazgatója szerint a következő 20 évben nem jön el a "zöld megváltás" a légiközlekedésben, és úgy véli, a kormányok a beszedett környezetvédelmi adóból semmit nem fordítanak fenntarthatóságra.
A Finnair is bevezeti a premium economy-t, megkezdi a flotta megújítását
A Finnair is bevezeti a prémium turista osztályt a járatain, az eddigi, nagy arányú bővítést pedig fenntarthatóbb növekedési ütemre cseréli, emellett megkezdi a keskenytörzsű flotta megújítását.
Nettó karbonsemlegességet ígér a Qantas 2050-re
Másodikként a légitársasági csoportok közül a Qantas is ígéretet tett arra, hogy 2050-re üzemelésük egyáltalán nem fog szén-dioxidot kibocsátani, addig pedig 2020-tól nem emelkedik tovább az emissziójuk.
EU-biztos: a légitársaságoknak mérsékelniük kell a károsanyag-kibocsátásukat
Az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint az uniós állampolgárok elvárásai gyorsan változnak, és emiatt hamar el fog terjedni a környezetbarát közlekedés iránti igény, erre pedig a légitársaságoknak is reagálniuk kell, méghozzá emissziócsökkentéssel.
Heathrow: bioüzemanyagok támogatására fordítsák a reptéri adókat!
Arra kérte a kormányzatot a London-Heathrow repülőtér üzemeltetője, hogy az utasok után beszedett adót bioüzemanyagot támogatására fordítsák.
Közel 70 tonnával csökkenti a fedélzeti műanyagok mennyiségét az Iberia
Közel 70 tonnával kevesebb műanyagot visznek az Iberia járatainak fedélzetére, leginkább csomagolóanyagokat "tiltanak ki", helyettük papírt használnak majd.
IATA: kormánytámogatásra, nem adóztatásra van szüksége a bioüzemanyag-iparnak
Az IATA szerint szerint a kormányoknak nem plusz adókat kellene kivetnie a jegyárakra a környezetvédelem jegyében, hanem olyan projekteket kell támogatniuk, amelyek a fenntartható üzemanyagok terjedését segítik.
Fenntartható repülőgép-üzemanyagot előállító üzemet hoz létre a KLM
Fenntartható repülőgép-üzemanyagot előállító üzemet hoz létre a KLM a SkyNRG és az SHV Europe cégekkel közösen.
Kivezeti az egyszer használatos műanyagokat a fedélzetről az Air New Zealand
Kivezeti az egyszer használatos műanyagok használatát a gépek fedélzetéről az Air New Zealand, 24 millióval kevesebb műanyagot használ fel a társaság egy év múlva.
Nem szállít vadászati-trófeákat a cargolux sem
Nem szállít több állati trófeát gépei fedélzetén a Cargolux, hogy így is hozzájáruljon a környezetvédelemhez.
IATA: a politika kezében van a bioüzemanyag-felhasználás jövője
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint a politika kezében van a légiközlekedésben használt bioüzemanyag jövője, rajtuk múlik hogy az autózásról mennyire teszik át a hangsúlyt a légiközlekedésre. A környezetvédelmi célok eléréshez erre feltétlenül szükség lenne.
Túl a százezer járaton a bioüzemanyag
Jelentős fejlődésen ment keresztül a bioüzemanyag a 2008-as bevezetése óta. Az elmúlt közel 10 évben százezer járatot teljesítettek ilyen üzemanyaggal is töltött gépekkel.
Elérhetetlen a légiipar CO2-kibocsátási célkitűzése?
Egyes szakértők szerint egyre távolabb kerül a légiipar széndioxid-kibocsátási célkitűzése a megvalósíthatóságtól, mert lassan terjednek el a folyamatot segítő technológiák.
Zöldenergiával látják el a nagy holland repülőtereket
Zöldenergia felhasználására kötött megállapodást a The Schipol Group, így 2020-tól az összes nagy holland repülőtér szélerőművektől kapja majd az áramot.